Hvorfor har anubias plutselig blitt som " spindelvev" i bladene?

I helgen tok jeg anubias ut av karet for å sette dem over på en rot i stedenfor på kalkstenen som måtte ut. I løpet av gårsdagen har store områder på mange av bladene blitt som "spindelvev".
Hva kan dette skyldes?

Vannverdiene er:
Nitrit: gul
Gh. : ca 8
Ph : ca 7
Temp: 25/26

Alle tesetene er tetra dråpe tester.
Slik som dette vart vår plante etter et skikkelig solid utbrudd av snegler, men det kan sikkert være andre ting også.
Vi har hatt endel snegler en god stund, men de har aldri spist særlig av bladene før..... Tror vi har damsnegler som har sneket seg ned sammen med en plante eller noe.......
Har dette skjedd over natta?? Det er veldig rart. Skulle nesten tro de hadde blitt utsatt for sterk kulde/varme, evt klor eller noe?
Plantene ser ut som mangel på næring. Du har ikkje skrevet om du bruker gjødsel eller jerntilskudd. Prøv det!

Når planter får gjennomsiktige blader betyr det mangel på næring som jern etc..
De ble sånn i løpet av ett par dager. Først var de liksom litt misfarget en stund så ble de brått sånn.

De har ikke vært i kontakt med klor med mindre det er det i kranvannet vårt. ( aner ikke om det er klor i det) Men da skulle dem ha blitt sånn for lenge siden. De har heller ikke vært i veldig varmt/ kaldt.

Jeg gir de flytende plantenæring når jeg skifter vann.( ca en gang pr uke).
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap