maling?

jeg har en slags båt i akvariet mitt (155 liter`n)
å oppdaga i dag at malinga har forsvunnet bittelitt. ikke noen big deal enda, men en dag vil det jo snart ikke være mer maling igjen på båten?? (klikk på profilen min for å se båten, det er menigen at malingen skal være svakere enkelte steder, men ikke forsvinne helt))
så jeg lurte på om det da er mulig å male båten på nytt?? i såfall, med HVA SLAGS MALING? :-S
som sagt så er det ennå lenge til jeg antagelig må male den, men... har en annen gammel dekorasjon (som ikke er i bruk for øyeblikket) hvor malinga også har "flasset" av, å hvor jeg kunne tenkt meg å male den på nytt... så.. hvilen maling?
Dersom malingen løser seg opp i vannet, kan dette ha negative effekter. For meg virker det som malingen som er benyttet ikke er gunstig, siden den gradvis forsvinner.

Å male på nytt er sikkert mulig, men de fleste malinger vil i mer eller mindre grad avgi stoffer til vannet.

Jeg ville kastet hele båten, jeg Syntes ikke den passer inn i ett akvariemiljø i det hele tatt, for den del
hmm.. nja jeg liker den jeg! men det er ikke slik at den direkte løser seg opp.. det er som om det har falt av noen flak... ikke så mye, men bittelitt... fikk ikke ett skikkelig bilde av det men..
er det mulig at det kommer av att mallene har sugd på den? :-P
har en kinesisk algespiser. han sitter mye på dekk.
men har ikke sett at han har spist maling da. hehe¨
malinga likner den som pleier å være på pyntegjenstander man har i akvarium.
så vil helst unngå å fjerne båten.. selv om du har rett i at den ikke passer inn i ett akvariemiljø, liker jeg den, å mallene elsker den. det bor 4 fisker i den. 2 pleco, og 2 ål.. sebraciklidene søker også tilflukt inni den. ^^
men hva slags maling burde jeg bruke?
Ser av artikkelen om innvendig bakgrunn, at det her er brukt vanlig akrylmaling, som er forseglet med epoxy.

Så om du er villig til å bruke en del kroner på prosjektet, er det sikkert fullt mulig å få dette til.
Det finnes også andre epoxyer som leveres i mindre forpakninger, her er litt info om West systems
Men billig - nei det er det ikke
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap