Innredning,beplantning av 960L discus.

Trenger råd om design.Pøs på med forslag,Gjerne med bilder.
karet er startet opp for 1 uke siden.Holder på å organiserer teknikken,har sandfilter ,2 eheim mekaniske filter,uv lys.automatiskt vannbytte,varmekabel i sanden.250w metallhalogen.
Lekkert!
Mere bilder om hvordan det tar form.
flere planter.
Har plantet Windeløv,Dvergamasonas og Lotus.Trenger Lotusen Næring i fra bunnen også?Den er plantet i lommene i bakgrunnen,senter.6 stk.
Hva heter bakgrunnen?? Jeg ville hatt noen Echinodorus og noen anubias jeg

LEKKERT KAR
er ikke det en av Back To Nature bakgrunnene?
den største i serien?
de er rålekkre! men ikke så billige da... :P
elsket dette akvariet! det åker rett inn på favorittlista ja!
fort deg å registrer det! :P
Det er den største Amasonasbakgrunnen til BTN ja,det er snart klart til 15 VF Diskus.Må bare bli fornøyd med beplantningen først.Som dere ser er ikke lotusene kommet med blader enda,mangler næring i bunnen kanskje.Tror det er for tidlig å legge dette ut på forumet.
Nydelig oppsett - akvarie og bakgrunnn. Gratulerer!
Kanskje 15 VF curipera vill pynte det opp.
Hva er curipera?

Ser det står et keyboard der... Hva spiller du for fisken?
Curipera er en Viltfanget spesielt Rød fisk, under kategorien Discus Alenquer.
Ah. Forklarer hvorfor jeg ikke fant den i basen.
Du finner den på Amason Exotic Import.
Blir fysisk dårlig av å se så fine fisk. Jeg vil også ha Curipera
Hans Ludvig Jenssen
Har plantet Windeløv,Dvergamasonas og Lotus.Trenger Lotusen Næring i fra bunnen også?Den er plantet i lommene i bakgrunnen,senter.6 stk.


Ettersom jeg har erfart trenger lotusen mye bunnlagsnæring for å bli tett og fin... Hvis den ikke får nok lys og ikke knipes, vil den sette overflateblader, men jeg synes det gir et litt mer naturlig preg Husk på at lotusen plutselig kan visne ned, men den vil komme opp igjen etter en viss tid...

Jeg fikk ikke Windeløven min til å funke i diskuskaret, siden den tar opp næring fra vannet. Det lot seg dårlig forene med daglige vannskifter, men du kan jo ha i flytende næring selvsagt...

Kjempefint kar i hvertfall...
Har flytende næring i ,etter anvisning,mestepaten forsvinner(10%)daglig.
Skal jeg bruke latterit kuler eller mastergrow kuler på Lotusen?
Hans Ludvig Jenssen
Har plantet Windeløv,Dvergamasonas og Lotus.Trenger Lotusen Næring i fra bunnen også?Den er plantet i lommene i bakgrunnen,senter.6 stk.


Lotusen liker næringsrikt bunnlag, ja. Spesielt har jeg lagt merke til at min skyter opp nye, rødlige blad når den har fått fornyet dosen med [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=893&HKatID=]laterit-kuler [/URL]i bunnlaget (jernholdige kuler av tørket leire). Den bør nok plantes i bunnlaget, og de lommene i bakgrunnen kan du ha planter som anubias og javabregner.

Du skriver dverg-amazonas, mener du en plante i Ehcinodorus-familien, altså sverdplanter? "Dverg" i en 960 liter...hehe Jeg ville kanskje gått for noe litt mer røslig i en 960 liter ? Anbefaler planter som Echinodorus rubin og Echinodorus x barthii for eksempel. De kan bli utrolig flotte, og passer nok veldig bra i en 960 liter.

Her kan du se et stort akvarium med diskus, beplantet med vanlige sverdplanter (Echinodorus bleheri) og Echinodorus rubin.

Og her er et av mine akvarier, med kun to sverdplanter i. Begge er Echinodorus rubin, kjøpt ferdig dyrka av Frank Angell her på forumet
Karet er på 180 liter, og sverdplantene er allerede i største laget enda jeg nettopp satte dem i. Tror det hadde vært flott med noen slike i ditt store akvarium!
[External Image]
Tusen takk Mona,for ett positivt og lærerikt innlegg.Laterit-kuler er på handlelista.Echinodorus er det småe du ser i senter ja.
Har to rubin ,men de er små enda,tre større sverdplanter er også replantet i fra mitt gamle 400l kar.Plantene ble strippet ned for å stimmulere vekst.Husk det er bare to og en halv uke siden jeg startet opp karet. Lotusene bør nok stå høyt i karet for å utnytte lyset.Kan jeg lage laterit kuler selv?
Bunnlagsnæring kan du lage selv av blåleire som man får kjøpt i hobbyforretninger. Miks dette med matjord, plantenæring +++ og stek det i ovnen, vips så har billige næringskuler Står mer om dette i følgende link:
Takker! har letet som gal etter denne tråden.
Tilfeldig bekjentskap
© Fredrik Andersen
Reklame for plussmedlemskap