Hvor mange sekker biltemasand...

Tror dere jeg trenger i en Rio 400?
i 150 literen har jeg ca 1 og en halv sekk.
så jeg tenkte å kjøpe 100Kg. Altså 4 sekker. Høres det bra ut?

vil heller ha for mye enn for lite, siden denne sanden har en vane for å sige litt sammen etter en stund.
Skal ha av den groveste sorten.
Fylte nettopp en 960 liter med Biltema sand og vi brukte 4 sekker som var i overkant. Nå gikk endel av karet bort til bakgrunnen, uten den ville det gått en sekk ekstra.

Ja og når sanda siger sammen blir det jo bare "halvparten" igjen?

Men kanskje holder det med 3 sekker da? Eller skal jeg gå for 4? Hehe.
Når jeg tenker meg om så har jeg en halv sekk stående også.
Det som er fint med Biltema er at du kan levere tilbake det du ikke bruker. Kjøpte selv 6 sekker, leverte tilbake 2. Det løser vel problemet om du ikke bor for langt i fra da
Ok. Det kan jo allitd være greit å ha en sekk liggende også da.
Bor noen timer unna biltema.
Men hvor mange sekker tror du jeg trenger da?
Jeg har en sekk i min 150-liter. Synes ikke sanden siger noe særlig, nei... Hvordan er bunnmålene i karet? Du kan lett regne ut hvor mange liter du trenger. Synes å huske at en liter sand veier i underkant av 1,5 kilo...
Hei Jeg brukte 3 sekker i 540 literen min men når du først er på biltema så kan jo du kjøpe en ekstra , får alltids bruk for den. Det havner endel sand i bøtten når du slamsuger visst ikke du er forsiktig . Som sagt kjekt å ha
For å svare slik jeg alltid gjør med slike spørsmål:
Ett normaltykt bunnlag er 5cm i snitt, gjerne med 3cm i front, og 8 bak.

Til ett kar som dette, med en bunnflate på 150*50cm, trenger en med andre ord ca 37,5L blåsesand for å oppnå en slik tykkelse.
Egenvekten til sanden er på ca 1,4kg, og da trenger en med andre ord 52,5kg.
To sekker er derfor tilstrekkelig
Frank Angell
For å svare slik jeg alltid gjør med slike spørsmål: Ett normaltykt bunnlag er 5cm i snitt, gjerne med 3cm i front, og 8 bak. Til ett kar som dette, med en bunnflate på 150*50cm, trenger en med andre ord ca 37,5L blåsesand for å oppnå en slik tykkelse. Egenvekten til sanden er på ca 1,4kg, og da trenger en med andre ord 52,5kg. To sekker er derfor tilstrekkelig :)


Ikke verst
Frank Angell
For å svare slik jeg alltid gjør med slike spørsmål: Ett normaltykt bunnlag er 5cm i snitt, gjerne med 3cm i front, og 8 bak. Til ett kar som dette, med en bunnflate på 150*50cm, trenger en med andre ord ca 37,5L blåsesand for å oppnå en slik tykkelse. Egenvekten til sanden er på ca 1,4kg, og da trenger en med andre ord 52,5kg. To sekker er derfor tilstrekkelig :)


HAH! Ok. da kjøper jeg to da! tusen takk.
Tilfeldig bekjentskap
© Tony Darup
Reklame for plussmedlemskap