Kan jeg bruke isoporbeskyttelse til vaskemaskin i akvariet?

Kan jeg det? Isopor som er pakket rundt vaskemaskin når du får den levert. Er det noen som vet om dette er tilsatt noe annet enn vanlige isoporplater?

Tenkte jeg skulle lage bakgrunn av det til et par småkar. Denne isoporen er jo tettere i konsistensen og for meg virker det som det kan bli mindre søl av å lage en bakgrunn av den.

Skal jeg bare kjøre på? (holder nemlig på å kaste den i dette øyeblikk...)
Inaktiv bruker
jeg er ikke den beste bakgrunnslager, men jeg tror det skal gå greit, så lenge ikke issopor kulene detter av i vannet men de fleste bruker en utrolig tettbygt issopor som egentlig ikke heter issopor tror jeg men den flyter
Det lille jeg har lært om isopor i akvariet, er at du kan strort sett bruke det meste, bare du forsegler den.

Dette gjør du ved å bruke en varmekilde som f.eks hårføner, og "brenner" en hinne uttapå isporen.
Når isopor smeltes danner den nemlig en "glasshinne" i det ytterste laget som blir knallhardt.

Eller du kan forswglw den med mapecoat, epoxy eller lignende som du kjøper i jernvare eller bygghandel.
Bare pass på at det er godkjent for drikkevann, slik at det ikke inneholder giftige stoffer
Flott, tusen takk for tips!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap