Valg av grus

Er det noen her som har tips til hvilken grus jeg kan ha i det nye akvariet mitt? Omtrent hvor mye grus (kg) trenger jeg til et 65 l akvarium? Helst ikke så utrolig dyr da. Vet at det ikke skal være for lyst, men vil heller ikke ha et dystert akvarium. Det er så vanskelig å finne den perfekte grusen når den er tørr, så går det an å spør i dyrebutikken om man kan se grusen våt uten å mase for mye på dem? Vi har nemlig en litt travel dyrebutikk i byen. Det er så vanskelig å finne den perfekte grusen når den er tørr.
Du kan jo se litt i medlemms akvariene og se hva folk har i karene sine?
Biltema sand er jo en veldig billig løsning som mange velger. Jeg har selv det i alle karene mine nå.
Ellers er det mange faktorer som spiller inn på hvordan grusen blir seende ut under vann:hva slags lysrør du har, annen dekor og om du har røtter som kan farge vannet litt gul/brunt.
Så om de er velvillige og vil vise deg grusen i butikken under vann så er det slett ikke sikkert det blir seende sånn ut hjemme hos deg desverre...

Mvh Asle
Ok, men takk for svar da
Les denne artikkelen og denne (den delen om om valg av bunnsubstrat for fiskens skyld), da får du god hjelp!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap