Noen forbedringsforslag?

Det er tid for litt fornyelse i plantekaret, men jeg har nok stirret for lenge på det og vet ikke helt hva jeg bør gjøre annerledes. Forsøkte meg med glossostigma i fronten, men gikk tom for co2 mens jeg var på ferie og den var ikke mye å skryte av da jeg kom tilbake. Tror heller jeg går for noe cuba neste gang da det vil passe bedre. Akkurat nå går det noen guppyer i karet, men de skal snart flytte ut. Vil ikke sette inn ny fisk før jeg har litt mer stabile vannverdier. Har fått algeproblemer etter ferien og det er ikke så hyggelig å bo der nå som jeg maser mye rundt oppi der.
Algekulene er allerede flyttet, men ellers er det som på bildet. Noen med grønne fingre?
Bildet tilsier at alt ser knallbra ut, så derfor ingen forslag herfra.
janhenno
Bildet tilsier at alt ser knallbra ut, så derfor ingen forslag herfra. ;-)


Helt enig, det der var jo knall fint=)
Kjempefint men noe som kan knekke opp alt det grønne kanskje? En mer rødlig plante eller ei litt kraftigere rot enn den du har?
Jeg har et par røtter som ligger i vann, men de må nok vente en god stund enda. Synes ofte de drysser og misfarger vannet når de kommer rett fra butikken selv om jeg skrubber godt. Redmoor roten som er der nå er ganske masiv bakerst, og jeg har festet et par små anubias der. Dette vises ikke på bildet pga algekulene.
Prøver gjerne med litt mer rødt, men er samtidig litt redd for å miste friskheten i det grønne. Tar lang tid å bli fornøyd med et plantekar, men samtidig er det vel halve morroa. Veldig inspirerende å få litt tilbakemeldinger, takker!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap