Skal lage nytt oppsett, noen forslag?

Hei, hei. Ettersom jeg hadde så lite i karet mitt fikk jeg mange fine planter av ei kjempegrei jente her på akvaforum, men sliter veldig med oppsettet. Strevde 1 time, men alt ble bare kaos og rotete. Legger ut før-og-etter bilder så får den som kan, hjelpe meg Hvis noen kjenner igjen noen av disse plantene så er det bare å si ifra, er litt usikker selv. Algekulene er det bare å ignorere fordi de skal ut, men javamose skal jeg ha mer av hvis noen har tips til hvordan jeg kan sette det opp og bruke den som bakgrunn Håper noen kommer med forslag til oppsettet, da hadde jeg blitt veldig glad

PS: Beklager virkelig det med bildekvaliteten, men gjorde dette i hui og hast når jeg vil komme igang med det nye oppsettet. Da forstår jeg selvsagt at det kan bli et problem å få se plantene skikkelig, men håper likevel noen vil hjelpe meg
Syns det ble fint jeg Likte de tette plantene rundt skiferstenen. Flott for fisken med åpen svømmeplass foran.
Hei!Slenger meg på med noen forslag:
Ser du har sverdplanter og anubias. De er ikke de mest lyskrevende, men skulle du sette inn andre planter bør du vært litt forsiktig med å ha for mange flyteplanter, de tar mye lys fra de andre plantene.
Hydrocotyle leucocephalaen kan du jo f.eks plante og la den vikle seg rundt dekorasjonen.
Anubiasen din ser ut til å trives godt, men som regel liker den best å vokse rundt en stein eller en rot. Alternativt kan du kanskje feste den på toppen av mallehulen for å skjule den. Jeg liker best akvarium som ser naturlige ut, og slike huler liker jeg å gjemme bort.
Ellers ville jeg klippet bort skadede blader på sverdplantene så vil de se litt friskere ut. Og gjerne satt inn noen opprettvoksende planter bakerst av karet.


Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg tatt bort det dekorasjonsfjellet...


Hvis du hadde tatt noe javamose og surret det rundt noen bambus eller eikegrener, så kunne du brukt det som bakgrunn.. eter en stund så ville jo javamosen dekket mesteparten av bakglasset(kommer ann på hvor mange grener du bruker)
Hvis du vil ha litt pene planter bør du gi dem gjødsel. Noen av de plantene dine så veldig slitne ut. Ingen ting gjør et kar penere enn noen frodige planter som trives og gror. Bruk [URL=http://webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=893&HKatID=]lateritkuler[/URL] som du stikker ned til rota.

Lys er også viktig.

Jeg syns egentlig det er vanskelig å gi tips til andre sine innredninger fordi jeg følger min personlige smak. Jeg ville feks ikke hatt blå bakgrunn, kunstig innredning og grov flerfarget grus. Jeg ville hatt svart eller brun bakgrunn, naturlige røtter og sand
Inaktiv bruker
jeg vile ha fjernet den runde plastikplanten for den er ovehode ikke noe fin i det heletat
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap