Ny i gamet :-)

Kan noen fortelle meg hva som er galt med innredningen i karet mitt? Har jeg for mange røtter?? Jeg synes det ser rotete ut, men vet ikke hva jeg skal gjøre annerledes. Ser og ser, men...

Har så mye røtter fordi jeg ville oppnå lavere pH, og det har jeg klart

Takknemlig hvis noen sier meningen sin!

Mvh
Jeg må bare si at jeg syntes det der var nydelig, jeg

Naturlig, og røttene skaper gjemmeplasser og avveksling for fiskene. I tillegg er plantene plassert naturlig. Hadde jeg klart å innrede slik hadde jeg vært lykkelig

Ofte kan det se rart ut med flere typer røtter i samme akvarium, men det synes jeg så absolutt ikke det gjør hos deg. Måten redmoorrota kommer ned fra toppen av karet på gjør at det ser naturlig ut. Som et tre som står ved bredden med røttene dyppende uti, mens de andre røttene er drivved som har sunket til bunns
Inaktiv bruker
Så flott dette var da Synes ikke du skal forandre på noe.
Tusen hjertelig takk! Så utrolig koselig og fremfor alt overraskende!

Gleder hjertet mitt!

Mvh
heisann
syntes akvariet ditt så kjempe flott ut jeg
mangler bare at plantene vokser seg til nå da
Setter du en trestamme oppå akvariet så vil det se helt ekte ut, altså et stykke natur med trær og røtter i vannet
Enig med de andre, dette var pent, ville ikke forandret på noe, bare ventet på at plantene skal vokse seg større så får du litt "ramme" på sidene.

Er de tetrane nyinnsatt? De stimet så flott!
Ny i gamet sier du!?? Du har et naturtalent når det gjelder innredning!
TAKK til alle som har tatt seg tid til å se på karet mitt! Jeg håpet på forslag til endringer og gode råd, ikke "bare" gode tilbakemeldinger )

Jeg begynte med akvarier i slutten av september, så jeg føler meg veldig ny i gamet. Dette karet kjøpte jeg rett før jul og det er mitt 5., så litt trening begynner jeg å få, men ikke på innredning av såpass stort kar. Det er kanskje et snev av litersyke på gang her...

Lro
Er de tetrane nyinnsatt? De stimet så flott!


Tetraene har gått sammen en måneds tid snart, tenker jeg. De har stimet fint hele tiden, men enda mer etter at de fikk selskap av to store blå acara. Beskyttelsesadferd, kanskje?

Mvh
Tootsie
De har stimet fint hele tiden, men enda mer etter at de fikk selskap av to [I]store[/I] blå acara. Beskyttelsesadferd, kanskje? Mvh


Oh yess!

Safety by numbers.
akvafil
[QUOTE=Tootsie]De har stimet fint hele tiden, men enda mer etter at de fikk selskap av to [I]store[/I] blå acara. Beskyttelsesadferd, kanskje? Mvh


Oh yess!

Safety by numbers.


Tenkte meg det, ja En aldri så liten størrelsesforskjell, kan man si. Lurte litt på om det kom til å gå bra. Foreløpig ser det greit ut. Mulig stimen er litt mindre, men...

Kanskje like greit at de er vanskelige å telle!
akvafil
[QUOTE=Tootsie]De har stimet fint hele tiden, men enda mer etter at de fikk selskap av to [I]store[/I] blå acara. Beskyttelsesadferd, kanskje? Mvh


Oh yess!

Safety by numbers.

He he, jepp, det er grunnen til pen stiming
Det er jo ikke bra at kardinalene stimer i ren redsel da... Selv om det forsåvidt har sett rolig og greit ut, kan det jo hende de etter hvert blir syke av det. Acaraene har ikke vært i karet så lenge, fire dager bare. Jeg så noen fine noen i butikken her om dagen, skjørtetetra. De er jo større... Selv om jeg egentlig trenger noen med litt mer farge enn som så... Tenke, tenke
Tootsie
Jeg håpet på forslag til endringer og gode råd, ikke "bare" gode tilbakemeldinger :-)) Mvh


Jeg fant, jeg fant
Forslag bare:
1: Enn om du setter utblåser-røret fra filterpumpa på kortsiden i stedet? Da vises den ikke så godt, og vannstrømmen fordeler seg mer i lengden av karet.

2: Den hvite slangen er vel fra luftpumpe? Den bør skjules litt. Kan hjelpe å få en grønn slange i stedet også. Har du god luftsirkulasjon i overflaten så er luftpumpe vanligvis ikke nødvendig heller.

Den satt, kan jeg tenke meg !
(Bare bagateller)
Shiramor
[QUOTE=Tootsie]Jeg håpet på forslag til endringer og gode råd, ikke "bare" gode tilbakemeldinger :-)) Mvh


Jeg fant, jeg fant
Forslag bare:
1: Enn om du setter utblåser-røret fra filterpumpa på kortsiden i stedet? Da vises den ikke så godt, og vannstrømmen fordeler seg mer i lengden av karet.

2: Den hvite slangen er vel fra luftpumpe? Den bør skjules litt. Kan hjelpe å få en grønn slange i stedet også. Har du god luftsirkulasjon i overflaten så er luftpumpe vanligvis ikke nødvendig heller.

Den satt, kan jeg tenke meg !
(Bare bagateller)


Hei Shiramor!

Takk for forslag! Det hjørnet er jo ganske stygt, så der må noe gjøres, ja!

Forslag 1:
Jeg kan sette utblåser-røret på kortsiden, men da må jeg skjære av det litt. Men hvis det er lurt, gjør jeg nok det

Det er faktisk litt stille i den andre enden av karet. Utblåser-røret er vendt oppover, slik at det er bevegelse i overflaten, men jeg er plaget av at det ser litt "ruskete" ut på plantenes blader. Ikke er det noe særlig fart i de heller. De er litt gjennomsiktige, liksom, men de er forholdsvis nyplantet da. Jeg har blandet grus i sanda der de står og satt ned en gjødselpinne til hver. Er redd sanda er litt for tett for røttene.

Forslag 2:
Den hvite slangen, (som ikke er pen å se på, nei), tilhører en innvendig pumpe som står skjult bak rota. Det er en Boyu-pumpe som finfordeler oksygenet den tar inn. Jeg skal jammen kjøpe grønn slange i morgen. Den jeg hadde, har datteren min rappa! (he he... Hege) Bør føre den inn til hjørnet og opp, tenker jeg.

Veldig gøy med konstruktive tilbakemeldinger, takk for det! Ros har det blitt overraskende mye av!

Utrolig artig at folk bryr seg! )


Mvh

hei igjen
måtte spørre:P
hvor mange liter er karet ditt på?^^

og igjen, et flott kar!
Inaktiv bruker
Robzko
hei igjen :) måtte spørre:P hvor mange liter er karet ditt på?^^ og igjen, et flott kar! :D


På profilen står det at det er 240L
Lennart_Rene
[QUOTE=Robzko]hei igjen :) måtte spørre:P hvor mange liter er karet ditt på?^^ og igjen, et flott kar! :D


På profilen står det at det er 240L


Helt riktig, i profilen finnes begge de store karene mine. Det første jeg kjøpte i slutten av september, er på 63 liter og står på kjøkkenet. Det ble fort to til, riktignok ikke større, men på 28 og 19 liter. De står på badet og inneholder nå endlers levendefødere og deres yngel.
I gangen står det som datteren min prakket på meg da hun ville ha nytt, et sekskantet på 50 liter. Gangen er ikke på mer enn 2,5 kvm. I stua står de to juwelene. Det er seks kar det, i min lille kåk på 48 kvm. Det er bare soverommet igjen nå...

Godt at det som ikke går i bredden, går i høyden!

Tilfeldig bekjentskap
© Magnus Nødland
Reklame for plussmedlemskap