Hvilke planter til et corydoras kar med tetra?

Til uka skal jeg begynne å gjøre om akvariet mitt på 110L til et Corydaskar der jeg også skal ha Colombiatetra eller skjørtetetra.

Det jeg lurer på er hvilke planter jeg skal bruke? Jeg vil veldig gjerne ha det slik at det også ser litt pent ut. Slik karet står nå er det nesten gjengrodd, men har ikke orket å gjøre noe med det pga omredningen som kommer til uka.

Jeg har kjøpt meg ei stor ny trerot med litt tynnere grener enn den jeg har nå som blir et slags "midtpunkt".

Jeg har også et 62L som skal brukes i første omgang til karantene for så å kanskje bli yngelkar. Kunne tenke meg litt hjelp her også! Her skal det gå 10 Ildtetra som nå er i 110L.

Om noen har tips til andre ting så taes det i mot med stor takk!
lite strøm, Fin sand,, en rot, mye mose, javabregne eller en stor sverplante. Litt eikeløv på bunnen. Er vel slik mange setter opp corycar? Se på tråden til feks Mona O , hun er flink å legge ut bilder av karene sine og beskrive hvordan hun setter dem opp, og hun har jo mye coryer.

Mitt corykar forløpig bare kaos, med noen smårøtter, mye gaffelmose, litt javamose, siamenses, vasspest, en annen stengelplante, noe stein, litt løv osv. Trillene mine har lekt hver dag i to uker nå, så tror de trives.

edit: viktige er at de har fin sand, og hjemmeplasser
PG
lite strøm, Fin sand,, en rot, mye mose, javabregne eller en stor sverplante. Litt eikeløv på bunnen. Er vel slik mange setter opp corycar? Se på tråden til feks Mona O , hun er flink å legge ut bilder av karene sine og beskrive hvordan hun setter dem opp, og hun har jo mye coryer. Mitt corykar forløpig bare kaos, med noen smårøtter, mye gaffelmose, litt javamose, siamenses, vasspest, en annen stengelplante, noe stein, litt løv osv. Trillene mine har lekt hver dag i to uker nå, så tror de trives. edit: viktige er at de har fin sand, og hjemmeplasser :)

Jeg har rådasand i det lille karet og har bestillt det samme til 110Litern. Den er vel 0,4-0,8mm om jeg ikke tar feil.

Har kjøpt inn ei ny ganske stor rot med mange gjemmeplasser Men jeg er litt lei meg for at jeg må ta bort den jeg har stående nå... Men håper andre kan få bruk for den

Men jeg lurer på om jeg skal ha områder med mer planter iom at Colombiatetraen skal trives også?

Jeg har heldigvis fått tak i løv, for jeg har hørt at de eeelsker det
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap