Sand vs grus

Har en type grå grus ---------------------->
Og har mer lyst på sand egentlig..
Hadde det blitt kult med fin sand i et av hjørnene mens resten var grus, eller ha et tynt lag med sand over grusen?
Plussmedlem
Det går an å dele akvariet i soner med grus på den ene delen og sand i den andre, men...
Etterhvert så vil det blande seg.

Et tynt lag med sand over grusen vil snart være et lag under grusen.
Jepp, sanda ender raskt under grusen, det er en naturlov det
blir bare rot om man deler in i soner synest eg fks sand noen plasser og grus noenplasser, endre bare med at det blander seg sakkte men sikkert så tilslutt ser det ikke ut, husker for lengelenge sia eg prøvde noe sånt selv.
eg liker sand pgr av er mye bunn fisk som liker best sand så da kan man ha litt mer variert fiskearter..pluss at dritten legger seg på toppen av sanden så lettere og se hvor man skal slamsuge, istedefor at det detter nedimellom grusen og gjemme seg..
har man store fisk fks 20-30cm+ synest eg det er greiast med stor grus, ellers blir sanden viffta omkring og ender bare opp med mye groper her og der som eg ikke synest ser så fint ut.
Jeg liker sand best fordi det får akvariet til å få en lysere stemning. Er også koselig, men som du sier legger dritten seg på toppen av sanden..

Jeg har tenkt til å kjøpe Kuhlii-åler, og de liker jo best sand, men har grus..
Går det da??
Plussmedlem
FishFace
Jeg har tenkt til å kjøpe Kuhlii-åler, og de liker jo best sand, men har grus.. Går det da??

Det er mye som går, men det er ikke dermed sagt at det er anbefalt
Hehe..
Vil det si at jeg ikke kan ha disse kuhlii-ålene dersom jeg har småstein?
Hva foretrekker dere best av sand og grus?
Loomis
[QUOTE=FishFace]Jeg har tenkt til å kjøpe Kuhlii-åler, og de liker jo best sand, men har grus.. Går det da??

Det er mye som går, men det er ikke dermed sagt at det er anbefalt

FishFace, du får jo akkurat samme svar om akkurat samme tema i denne tråden din...

hehe han er vel bare ung og ivrig:p
eg selv foretrekker sand, ser finere ut pluss meste av bunnfisk foretrekker sand fremfor grus.
eg vil anbefale deg og skifte til sand, akvariet ditt er 64 liter eller noe sånt? tar ikke lange tida det da, pluss du trenger ikke så mye sand heller.
synest du det blir helt forferdelig etter din smak er jo det bare og skifte tilbake.
kuhli ålene vil du kunne ha fordiom men dem vil like seg mye bedre på sanden.
er mange måter å blande sand og grus på uten problemer, bare bruk litt fantasi.
F.eks legge sanden i en form/duk.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap