- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Male glasset
Male glasset
Postet 29.03.09 kl 22:03
Postet 29.03.09 kl 22:10
Postet 29.03.09 kl 22:15
Postet 29.03.09 kl 22:18
har ingenting med lukt eller noe slikt og gjøre.. det som er haken her er at jeg skal tømme ett kar for fisk. og sette inn ett nytt kar. og mens jeg tømmer det gammle karet kan jeg male glasset på det nye.. når det gammle karet er tømt og kommet ut, skal det nye karet inn!!! så er vel snakk om kanskje 1 times tid før det nye kaert skal være på plass igjen. det er det som er hele saken her. det er derfor det må gå fort!!!!! med og male på og få det tørrest mulig, for når det er kommet på plass er det ingen mulighet for og male på det igjen!
Postet 29.03.09 kl 22:31
Postet 29.03.09 kl 22:48
Postet 29.03.09 kl 23:33
Du får ikke noe maling som tørker fortere enn Akrylmaling, det du kan gjøre er å male sidene du skal male og evnt. sette en vifteovn foran.. eller stå med hårføneren til Lene :P Og så kline på ett strøk til !!
Men Akryl tørker nok fortest.. PVA- maling er også ett alternativ men ville nok gått for akryl, jeg burde vite det fordi jeg er maler
Og NEI jeg skryter ikke :=)
Btw, uansett hva du egentlig maler med på glasset så vil det nok ta litt tid, pga. av glasset ikke er ett sugende element som f.eks. tre, kryssfiner, bla bla..
Men Akryl tørker nok fortest.. PVA- maling er også ett alternativ men ville nok gått for akryl, jeg burde vite det fordi jeg er maler
Og NEI jeg skryter ikke :=)
Btw, uansett hva du egentlig maler med på glasset så vil det nok ta litt tid, pga. av glasset ikke er ett sugende element som f.eks. tre, kryssfiner, bla bla..
Postet 30.03.09 kl 00:14
Endret: 30.03.09 kl 00:17
Postet 30.03.09 kl 00:32
Akrylmaling for å male bilder (mange farger hos panduro f.eks, eller andre kunst handlere) tørker i løpet av noen minutter (2-10) alt etter tykkelse og underlag. Du kan korte ned tiden mer om du lar en vifte blåse mot malingen.
Det negative er at denne malingen krakkelerer og flakker fort av om den blir fuktig etter at den først er blitt tørr. Er også ikke særlig motstandsdyktig ovenfor skader som lager riper.
Malte baksiden av et lite akvarium med "kunstner" akryl i gul farge, ble slik som på bildet.
Ellers funker sikkert hobbylakk også, men husker ikke tørketiden på dette. (Sikkert ikke lett å fjerne i ettertid)
Det negative er at denne malingen krakkelerer og flakker fort av om den blir fuktig etter at den først er blitt tørr. Er også ikke særlig motstandsdyktig ovenfor skader som lager riper.
Malte baksiden av et lite akvarium med "kunstner" akryl i gul farge, ble slik som på bildet.
Ellers funker sikkert hobbylakk også, men husker ikke tørketiden på dette. (Sikkert ikke lett å fjerne i ettertid)
Postet 30.03.09 kl 02:21
Postet 30.03.09 kl 12:47
Postet 30.03.09 kl 16:58
Postet 30.03.09 kl 17:02
Postet 31.03.09 kl 15:43