Male glasset

hva er griest og bruke til og male bak glasset med? på baksiden da seff. ikke den siden som er i vannet. det må tørke egentlig rimelig fort. kan man bruke vanlig lady veggmaling feks???
Jeg fikk beskjed om å bruke akrylmaling da denne var enkel å bruke samt lett og ta av seinere.

Så jeg bruker Flügger Flutex10 sort og matt akrylmaling. Den er overmalbar etter 2 timer og jeg syntes den er flott.

noe som tørker enda fortere?? hehe må male og sette karet inn nemlig.. har ikke så fryktelig god tid liksom da.. er bare det.... skal bytte om 2 kar.. og vil forsøke noe annet enn svart tror jeg. noen gode tips om farge ?
Akrylmaling maler jeg inne med. Lukter ikke noe særlig. Bruker rull og ruller på. Kjapt og enkelt. Det finnes sikkert flere farger enn sort..hehe..
har ingenting med lukt eller noe slikt og gjøre.. det som er haken her er at jeg skal tømme ett kar for fisk. og sette inn ett nytt kar. og mens jeg tømmer det gammle karet kan jeg male glasset på det nye.. når det gammle karet er tømt og kommet ut, skal det nye karet inn!!! så er vel snakk om kanskje 1 times tid før det nye kaert skal være på plass igjen. det er det som er hele saken her. det er derfor det må gå fort!!!!! med og male på og få det tørrest mulig, for når det er kommet på plass er det ingen mulighet for og male på det igjen!
ah.. I see..
Da ønsker jeg deg lykke til..hehe
vi finner nok på noe.....Får ta med meg småen i morgen på fiskejakt tenker jeg hehe.
Du får ikke noe maling som tørker fortere enn Akrylmaling, det du kan gjøre er å male sidene du skal male og evnt. sette en vifteovn foran.. eller stå med hårføneren til Lene :P Og så kline på ett strøk til !!

Men Akryl tørker nok fortest.. PVA- maling er også ett alternativ men ville nok gått for akryl, jeg burde vite det fordi jeg er maler

Og NEI jeg skryter ikke :=)

Btw, uansett hva du egentlig maler med på glasset så vil det nok ta litt tid, pga. av glasset ikke er ett sugende element som f.eks. tre, kryssfiner, bla bla..
men ka med å bruke svart papp/(tykt)papir, du kan foreksempel laminere den da tåler den jo vann. bare å teipe på og den slipper jo å tørke, den er jo lett å bytte ut seine. har selv laget det uten laminering da men det er lett å ta på selv om det er trangt bak tanken.
Akrylmaling for å male bilder (mange farger hos panduro f.eks, eller andre kunst handlere) tørker i løpet av noen minutter (2-10) alt etter tykkelse og underlag. Du kan korte ned tiden mer om du lar en vifte blåse mot malingen.

Det negative er at denne malingen krakkelerer og flakker fort av om den blir fuktig etter at den først er blitt tørr. Er også ikke særlig motstandsdyktig ovenfor skader som lager riper.
Malte baksiden av et lite akvarium med "kunstner" akryl i gul farge, ble slik som på bildet.

Ellers funker sikkert hobbylakk også, men husker ikke tørketiden på dette. (Sikkert ikke lett å fjerne i ettertid)
Hva med å bare klistre på kontaktpapir i den fargen du vil ha? raskere kan det vel ikke gå. Du kan visst også bruke en type sotet plastfilm som man bruker som solskjerming på bilvinduer.
Har brukt denne fra Clas Ohlson.
Finnes i mindre boks også med mange flere fargenyanser.
Slenger meg på det som kyllingen sier. Den funker fett.
Hvor får man forresten tak i kontaktpapir i andre farger enn gjennomsiktig? Finner ingenting på mine lokale bokhandler i hvertfall.
Peter Hole
Slenger meg på det som kyllingen sier. Den funker fett. Hvor får man forresten tak i kontaktpapir i andre farger enn gjennomsiktig? Finner ingenting på mine lokale bokhandler i hvertfall.

Jernvarehandel
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap