Nytt oppsett i min 65 liter, noen råd?

Beklager at jeg ikke skriver i min forrige tråd, men jeg fikk ikke til å laste opp bilder der lenger :S Så da måtte jeg nesten lage en ny tråd.

Var på dyrebutikken og handlet for mange hundre kr i går. Jeg kjøpte ei rot for 200 kr, kalkstein til 100 kr, rådasand til 100 kr og 2 planter til 400 kr ( på bildet er plantene delt i 4, ja de var faktisk så store Jeg beholdt kokosnøtthula, bakgrunnen og skiferhula ( sees så vidt til venstre bak rota )

Artene jeg har i akvariet er: Ancistrus, Corydoras, Neontetra, Kuhlii-ål, Sverddrager, Eplesnegler, Sandsnegler og Neocaridina reker.

Her kommer litt før-og-etter bilder, så kanskje noen har råd til plassering av planter eller andre ting.
Gammelt oppsett ( tatt for 1 dag siden ------>
Tror ikke du fikk til å laste opp bildene nå heller

Men hva slags kalkstein er det du har kjøpt og hvorfor?

De fleste innbyggerne du har skal ha bløtt vann.

Nytt oppsett ( Tatt i dag -------->
Jo, nå gikk det an å laste opp bildene ser det ut som.

Jeg skjønte ikke helt. Jeg tenkte kalksteinen ville gi fiskene gjemmesteder
Litt dumt å ha 2 tråder om akkurat det samme, prøv en gang til å legge til bildene i den tråden du allerede har begynt på.
Karinis
Jo, nå gikk det an å laste opp bildene ser det ut som. Jeg skjønte ikke helt. Jeg tenkte kalksteinen ville gi fiskene gjemmesteder ;)

Jo men hvis det er en kalkstein (?) og avgir kalk vil den gjøre vannet ditt hardt. Da ville jeg heller putta oppi røtter, kokosnøtthuler eller noe som ikke avgir kalk
Hjelper det om man vasker den eller noe sånt? Vil gjerne beholde den ;S
Lisbeth
Litt dumt å ha 2 tråder om akkurat det samme, prøv en gang til å legge til bildene i den [URLBLOCK1].

Nei, det funket ikke nå heller. Jeg har prøvd flere ganger..
Inaktiv bruker
Karinis
Hjelper det om man vasker den eller noe sånt? Vil gjerne beholde den ;S

ikke med mindre du vasker vekk hele steinen =)
Hmm, vil jo egentlig ikke kaste bort en så dyr stein. Er den dødelig for fiskene?
I et så lite akvarium blir den jo det. Sjønner ikke hvorfor ikke butikken fortalte det. Har jobbet i zoobutikk selv og opplyste alltid om kunden hadde plukket med seg noe potensielt farlig, for det er det den er, uansett hva den kostet. Du kan jo bruke den som brevpresse eller bokstøtte?
Spare den til du får deg malawi/tanganyika feber? Eller bare molly og guppy feber?
Men corydoras og co. passer ikke sammen den steinen. Den gjør vannet ditt til en tikkende bombe for fiskene.

.... men det var en pen stein
Du kan jo feks legge den i ei bøtte med vann noen dager, ta prøve av vannet og se hva som skjer med vannverdiene. Vil tro resultatet blir høy ph. Da kan du jo bare tenke deg hvor den kan havne ved å ha den i akvariet hele tiden.. Enig med Anitarus, bruk den stein kun til fisk som vil ha hardt vann
Jaja, takk for svar da Bra å vite det før fiskene dør ihverfall.

Men noen som har forslag til oppsett?
Kan du ikke gå inn på noen av profilene til andre her inne å få litt ideer ? Elin H og Mona O har noen fine kar som du sikkert kan stjele litt ideer fra ?
Håper dere ikke har noe imot det Elin og Mona......
Anita H
Kan du ikke gå inn på noen av profilene til andre her inne å få litt ideer ? Elin H og Mona O har noen fine kar som du sikkert kan stjele litt ideer fra ? Håper dere ikke har noe imot det Elin og Mona......

Det er allerede fåreslått i den andre tråden om det samme...
Det er ikke lett å foreslå noe da de fleste har forskjellig smak. Men enig med Mona at plast ting i karet ikke er noe særlig pent. Det er noe de under 10 år som regel synes er råstilig, men det er min mening da.....
Fyll opp med fin sand, velg ut noen røtter du synes er fine. Noen liker redmoore røtter, andre liker mangrove røtter. Så sjekker du basen etter planter. Hva vokser fort og blir stort? De plasser du bak eller midten. Hva vokser saktere som du kan på siden eller foran. Kansje finne noe som du kan feste på rota du plukker ut......?
Kalksteinen er ute nå, og som noen sa i et tidligere innlegg; Når jeg får et ciklide kar en gang i fremtiden vil jo denne passe perfekt Så da får jeg legge ut nye bilder..

Jeg fikk et forslag om å bruke små ( ? brune ? ) steiner i fronten. Ville det bli fint??
Sorry, her ble det to innlegg gitt
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap