Ølflaske som skjulested

jeg har tengt til å bruke ei ølflaske som skjulested for fistkene, istede for kokkosnøtt å sånn.
men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal kappe bunnen slik at de kan svømme gjennom.
noen som har forslag til hvordan jeg kan gjøre det??
du må hvertfall ikke ha noen skarpe kanter. skal du ha den som hule eller til å svømme gjennom? hva slags fisk tenker du skal gjemme seg der? stor/liten?
Skjær opp og puss kantene godt, så godt at du selv ikke får til å skjære deg når du prøver...
vask grundig
om kanten ikke nødvendigvis behøver være kappet hundre prosent rett, skal det fungere å pakke en stor spiker i flaska og riste. Da slåes bunnen ut til slutt. Kanten må uansett pusses godt etterpå
akvafanist
du må hvertfall ikke ha noen skarpe kanter. skal du ha den som hule eller til å svømme gjennom? hva slags fisk tenker du skal gjemme seg der? stor/liten? :)

tenkte at den skulle være slik at de kunne svømme gjennom.
det er Neontetra og Glødebåndstetra i akvariet, så de setter seg ikke fast, hvis det var det du tenkte på.
BAng
tenkte at den skulle være slik at de kunne svømme gjennom. det er Neontetra og Glødebåndstetra i akvariet, så de setter seg ikke fast, hvis det var det du tenkte på.


Tror du de vil bruke flaska som hule i det hele tatt? Syns uansett det hørtes ut som mye jobb for å lage hule til fisk som kanskje ikke kommer til å bruke hula...
Lisbeth
Tror du de vil bruke flaska som hule i det hele tatt? Syns uansett det hørtes ut som mye jobb for å lage hule til fisk som kanskje ikke kommer til å bruke hula...

man vet jo aldri, men litt spessielt er det kansje. ikke mange som har ølflaske i et akvarie da
Hadde jeg vært en fisk vet jeg hvertfall at jeg ville vært der
jeg også tenker litt sånn at jeg tror ikke disse fiskene vil svømme gjennom flaska. ;P

men viss du har et tema med knuste flasker o.l. kan d bli kult. men da må alt av bunndekorasjon matche om du skjønner?
10 øre


Hvis du vil ha av bunnen i noelunde rett, kan du putte en 10 øre hvis du har. Eller en mellomlags-skive i metall i flasken. Så holder du flasken i tuten slik at 10øringen/skiven ligger på bunnen, så kakker du flasken mot helen på skoen slik at 10øren/skiven slår bunnen av flasken fra innsiden. Så må du runde bruddkanten med smergelpapir, eller Dremmel med egnet verktøy hvis du har tilgang til det.

Tror det blir en kul hule. Men husk å ta av etiketten før du putter den i karet..


Hvis du vil ha av bunnen helt rett, kan du prøve å fylle litt vann i flaska, og slå på tuten med handflaten. Trykke vil gjøre at bunnen detter av.
Er faktisk et partytriks som typen er flink på Må gjøres over en vask.

Men,er ikke så mange fisker som liker å svømme inn i gjennomsiktig flass. De blir veldig forvirret, og stresset av at de kan se fisk og skygger som svømmer utenfor. Men kanskje en mørk flaske er annerledes

Kan jo ha flasker bare som pynt i karet hvis det blir for mye styr å ordne til bunnen og kanskje pusse den, og heller tette igjen tuten med noe, så ingen blir fanget inni

Plussmedlem
Antar han satser på å bruke en liten brun flaske, og ikke de langhalsede gjennomsiktige
Legg en full øllflaske i fryseren, da vil bunnen poppe av til dagen derpå.
Men det er sløsing med edle dråper da

En brun Hansapils gjør susen...
Plussmedlem
Hvis flaska har materialtretthet noe steder, vil glasset sprekke der før bunnen faller av.
Viktor
Hvis flaska har materialtretthet noe steder, vil glasset sprekke der før bunnen faller av.


Mykkje mulig, men det har hendt meg minst to ganger at bunnen har blåst ut.
Plussmedlem
Vil uansett ikke anbefale noen å "sprenge" bunnen av flaskene, uansett metode. I hvert fall ikke med flaskene i hånden. Jeg har jobbet på E.C. Dahls i Trondheim og har sett selv hva eksploderende flasker gjør med menneskehud. Kjøp heller en god glasskniv, tjukke hansker og et par gode vernebriller og skjær så bunnen av flasken, hvis du vil ha ølflaske i akvariet. For øvrig en morsom idé.
Om du har en skjærebrenner eller plasmakutter liggende, kan du kanskje teste disse? Hvis det funker så får du muligens formet glassbunnen også...
Der var jobben gjort. ølflaska ble fiksa ved å fylle kokende vann i flaska og så sjokk avkjøle den i isvann.
det gikk nesten helt perfekt
kappa også bunnen av en Jägermeister flaske med en diamant kutter for å se om det gikk, det gikk ikke like bra, men bra nok til å få en plass i akvariet
jepp alle kanter ble slipt slik at de ikke kan skade i det hele tatt :P
Hadde vært supert å sett resultatet. Kanskje du kunne lagt ut bilder når du er ferdig?
ja. gleder meg til å få se bilder.
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap