- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Hva syns dere?
Hva syns dere?
For en stund siden kjøpte jeg meg en førjuls gave til meg selv, et Juwel 110 L med bord
Syns det er veldig fint med røtter & mange planter, men i dette ville jeg ha litt forandring. Etter bilde ble tatt har det kommet i en liten 'falsk' hvit kalksten & 2 planter til, en bak & en forann muren.
Kalkstenen satt jeg i pga at jeg har lav ph, håper det hjelper?
I karet går det nå 23 div tetraer, over jul skal jeg kjøpe ca 5 tetra til & 6-10 cory av et slag jeg ikke har bestemt meg helt for ennå.
Da begynner det vel å bli fullt?
Har bilde av karet i tråden min også, men er ikke alle som leser i private tråder... derfor lager jeg en ny tråd
Syns det er veldig fint med røtter & mange planter, men i dette ville jeg ha litt forandring. Etter bilde ble tatt har det kommet i en liten 'falsk' hvit kalksten & 2 planter til, en bak & en forann muren.
Kalkstenen satt jeg i pga at jeg har lav ph, håper det hjelper?
I karet går det nå 23 div tetraer, over jul skal jeg kjøpe ca 5 tetra til & 6-10 cory av et slag jeg ikke har bestemt meg helt for ennå.
Da begynner det vel å bli fullt?
Har bilde av karet i tråden min også, men er ikke alle som leser i private tråder... derfor lager jeg en ny tråd
Postet 20.12.09 kl 14:35
Postet 26.12.09 kl 21:24
Postet 26.12.09 kl 21:28
Postet 26.12.09 kl 21:28
Postet 26.12.09 kl 21:32
Løvet kan senke PH noe, men hos meg merker jeg det knapt. Bladene inneholder noen stoffer som jeg mener skal være fårebyggende mot sykdommer. Coryer elsker blader/løv! Vannet kan bli litt gult.
Kokkosnøtthulene har coryene mine desverre aldri brydd seg om.
Ja, dette var en fin cory! Kan jeg spørre om den er vanlig i handelen og ev ca pris..?
Kokkosnøtthulene har coryene mine desverre aldri brydd seg om.
Pål LaumannMange mener sterbai er av de fineste. [URLBLOCK1] synes jeg er enda mye flottere
Ja, dette var en fin cory! Kan jeg spørre om den er vanlig i handelen og ev ca pris..?
Postet 26.12.09 kl 21:37
Postet 26.12.09 kl 21:41
Postet 26.12.09 kl 21:44
Postet 26.12.09 kl 21:59
Postet 26.12.09 kl 23:27
jeg syns karet ditt er kjempefint, spesielt med den muren og bakgrunnen likte jeg. Jeg liker veldig godt adolfi og green laser og en annen sort som Mona hadde bilde av i sin tråd her en dag som var litt rød på ryggen, husker ikke navnet men den var rålekker. Catappablader er et must i mine kar for både snegler og fisker elsker de. De skal vist forebygge infeksjoner osv. Lykke til med et flott kar.)
Postet 27.12.09 kl 00:59
Tusen takk Heidi
Må nok få kjøpt meg noen blader da ja, har ikke brukt det før...
Men man lærer stadig noe nytt & takk & lov for det.
Mona O har utrolig mange flotte Cory, må nok titte litt mere på bildene i tråden hennes. Det blir jo nesten som å kjøpe se en bil, syns det er greit å tenke & sjekke litt før man kjøper nye fisk.
Kom gjerne med flere tips
Må nok få kjøpt meg noen blader da ja, har ikke brukt det før...
Men man lærer stadig noe nytt & takk & lov for det.
Mona O har utrolig mange flotte Cory, må nok titte litt mere på bildene i tråden hennes. Det blir jo nesten som å kjøpe se en bil, syns det er greit å tenke & sjekke litt før man kjøper nye fisk.
Kom gjerne med flere tips
Postet 27.12.09 kl 23:35
Postet 30.12.09 kl 21:53