Innredning 160, tips?

blir liksom aldri helt fornøyd med innredningen min, men hva syns dere? noen som har noen gode tips og gi meg så kjør på. det kommer BTN Slimline Hvit fakse bakgrunn snart.
det som går i akvariet er
6 L144
2 ancistrus sp
4 perlegurami
3 kakaduciklider
5 sebra fisk.
Jeg ville helt klart ha satt inn flere planter. Det er lite variasjon i farger og former slik det er nå. Sett inn planter med forskjellig høyde, vekstform og farger, da vil det nok bli mer spennende å se på.
takk for tipset skal gjøre om hele akvariet når det skal flyttes fra soverommet til stuen.

noen som har tips til noen fargerike planter som ikke trenger co2 og plante næring? de jeg har nå vokser bra uten dette

1.sanda skal fordeles så den ligger mere ujevnt og ikke rett.
2. skal samle noe steiner som skal legges i en halvmåne i det ene hjørnet hvor sand skal bygges opp så det blir skrått over en kokkos nøtthule. der skal det også plantes planter.
3. skal komme en ancistrus skiferhule under rota og sanden så meste av den blir borte.
4. javamose skal festes på toppen av rota.
5. gress skal dekke en del av bunnen.

skal legge ut noen bilder når dette blir gjort.
Er ancistrusene og L144 bare ungfisk ennå? Jeg ville fjernet en av gruppene for å unngå krysninger.
Det ser veldig "flatt" ut. Inn med litt variasjon i terrenget, som en stor rot og noen planter som bryter det mønsteret/fargene du har på de andre plantene. Å legge sanda i ulike formasjoner varer gjerne veldig kort. Mange fisk roter i sanda og glatter det raskt fint ut igjen

Den veggen bak gir et veldig lite pent intrykk etter min mening. Skaff deg en bakgrunn, enten på dyrt vis med proffe ferdiglaga, eller på billig vis med maling på baksida. Jeg bruker halvmatt sort akrylmaling på mine kar. Gir en veldig fin dybdevirkning og roer ned inntrykket.
ancistrusen og l144 er bare ung fisk enda ja største er rundt 4cm. tenkte jeg skulle kvitte meg med ancistrus sp oppdretsvarienten. for har planer om og lage en lekstrio med l144.

Har kjøpt meg svart foliebakgrunn som er blitt satt på har ikke lagt merke til så mye graving i sanda med de jeg har nå hvertfall så tenkte jeg skulle prøve den gravinga som er der er etter et palettciklide par som jeg hadde. skal en tur til cc sentret i drammen, og krokstad sentret på tirsdag så tenkte jeg skulle titte litt etter planter der.
da her jeg gjort om innredningen i akvariet så er mere fornøyd nå kjøpte noen planter i drammen og her i hønefoss med litt farger. fikk inn 2 stk av den orginale skiferhulen, pluss litt setier som jeg har hentet i elva disse kokte jeg og skrubbet de rene! den store rota som jeg hadde før var det ikke plass til nå, så er 2 mindre røtter der frem til de får inn red moor røtter på butikken nedi her. kvittet meg med de 2 ancisturs sp og 5 stk sebrafisk og satte inn en L200 (hemiancistrus subviridis) som en liten juwel for synet

bare og komme med forslag til forbedringer
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap