- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Thailand, hvor få tak i naturlige ting til akvariet?
Thailand, hvor få tak i naturlige ting til akvariet?
Her sitter jeg i Pattaya i Thailand og får verken tak i reker, røtter, mose, torv osv.
Heller ikke guramier er å oppdrive i butikkene rundt her, med mindre de er svære eller groteskt tuklet med.
Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i slike ting her nede??
Eneste positive, er at jeg har et Catappa tre ikke så langt unna der jeg bor
(og selvfølgelig det flotte været)
Heller ikke guramier er å oppdrive i butikkene rundt her, med mindre de er svære eller groteskt tuklet med.
Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i slike ting her nede??
Eneste positive, er at jeg har et Catappa tre ikke så langt unna der jeg bor
(og selvfølgelig det flotte været)
Postet 18.03.10 kl 17:04
Bangkok
Hei du må nok ta buss/bil inn til Bangkok der er det vist et stort marked bare med akvarie relarterte ting. Send en mail til Aquamanias.no han vet sånn ca hvor det er.
Det er også en butikk på hovedveien (Thep Prasit Rd) opp mot Pattaya gokart senter. (Den eldste). Ligger på samme side som banen og nesten oppe ved den. Den hovedveien som går til venste når du kjøre ned bakken til Jomtien.
Ellers så så jeg en butikk da jeg kjørte ut av Pattaya nord mot et marked som lå en 5-10 min med tuk tuk. Men husker ikke hva den heter. Og ja det er mye unormalt og se også.
Jeg var innom et par butikker i Chang Mai men det blir jo et stykke og reise men du kan jo skjekke internett siden dems :
Det er også en butikk på hovedveien (Thep Prasit Rd) opp mot Pattaya gokart senter. (Den eldste). Ligger på samme side som banen og nesten oppe ved den. Den hovedveien som går til venste når du kjøre ned bakken til Jomtien.
Ellers så så jeg en butikk da jeg kjørte ut av Pattaya nord mot et marked som lå en 5-10 min med tuk tuk. Men husker ikke hva den heter. Og ja det er mye unormalt og se også.
Jeg var innom et par butikker i Chang Mai men det blir jo et stykke og reise men du kan jo skjekke internett siden dems :
Postet 18.03.10 kl 17:49
Endret: 18.03.10 kl 17:52
Postet 18.03.10 kl 18:16
i bangkok har dei kvar lørdag og søndag opent på jc-market(du kan ta skytrain hit frå siam, men huske ikkje heilt kva for ein vei du måtte ta. men det var ikkje det toget som berre gjekk eit stopp etter siam ein vei).
fisk og akvariedelen er på den eine sida av markedet. det er ikkje så lett å finne det om ein er gått inn, men om ein går ut frå markedet med inngangen til kunstavdelingen og går mot venstre til ein kjem til neste bilkryss så går ein til venstre og då skal eg treffe rett på fiske og akvariedelen.
ikkje bli overraska om du ser kamfiskar som ligg nesten utan vatn, det er dessverre heilt vanlig der. men det er mange fine fiskar der og det er absolutt verdt ein kikk. Kan ikkje huske å ha sett guramier der, men eg såg ikkje etter det heller.
fisk og akvariedelen er på den eine sida av markedet. det er ikkje så lett å finne det om ein er gått inn, men om ein går ut frå markedet med inngangen til kunstavdelingen og går mot venstre til ein kjem til neste bilkryss så går ein til venstre og då skal eg treffe rett på fiske og akvariedelen.
ikkje bli overraska om du ser kamfiskar som ligg nesten utan vatn, det er dessverre heilt vanlig der. men det er mange fine fiskar der og det er absolutt verdt ein kikk. Kan ikkje huske å ha sett guramier der, men eg såg ikkje etter det heller.
Postet 18.03.10 kl 20:28
Du må nok til Bangkok. I Bangkok har de noge som heter Chatuchak weekend market.
Her har de eget dyre/fiske området. Der er det mye snacks. Dette skjer i helgene.
De har også Allfishthailand. Butikk med mye fint.
Link med kart:http://www.allfishthailand.com/home/img/map.jpg
Her har de eget dyre/fiske området. Der er det mye snacks. Dette skjer i helgene.
De har også Allfishthailand. Butikk med mye fint.
Link med kart:http://www.allfishthailand.com/home/img/map.jpg
Postet 18.03.10 kl 21:01
Endret: 18.03.10 kl 21:02
Postet 18.03.10 kl 21:14
Postet 18.03.10 kl 21:22
Postet 19.03.10 kl 08:39
Jeg skal tilbake til norge en mnds tid i slutten av mai, men når jeg da er tilbake i Thailand blir jeg der et helt år. iallefal hvis alt går bra
Vært i alle dyrebutikkene og markedene rundt i Pattaya, selv disse som nesten bare thaiene vet om.
Må nok til Bangkok ja, men er det noen som vet om et spesifikk sted/butikk som selger det jeg leter etter, slikt som små asiatiske fisker, reker osv.
"naturlige ting"
Vært i alle dyrebutikkene og markedene rundt i Pattaya, selv disse som nesten bare thaiene vet om.
Må nok til Bangkok ja, men er det noen som vet om et spesifikk sted/butikk som selger det jeg leter etter, slikt som små asiatiske fisker, reker osv.
"naturlige ting"
Postet 19.03.10 kl 15:27
Postet 19.03.10 kl 19:00
Postet 20.03.10 kl 15:15
Postet 21.03.10 kl 16:46
Jobber og trenger noe for å komme meg rundt på, liker ikke å kjøre moped, eller har kjørt mopp en gang og endte da i et gjerde, så Atv er lissom tingen for meg tror jeg.
Bil blir for stort og tungvindt igjen, og ikke minst dyrt. :P
Har endelig fått tak i røtter da, fant det i en plantesjappe. Handlet planter og kom tilfeldigvis til å se opp og der hang de
30 baht pr stykk, kjøpte 4 og har fått satt de i akvariet idag, hi hi ble bra
Bil blir for stort og tungvindt igjen, og ikke minst dyrt. :P
Har endelig fått tak i røtter da, fant det i en plantesjappe. Handlet planter og kom tilfeldigvis til å se opp og der hang de
30 baht pr stykk, kjøpte 4 og har fått satt de i akvariet idag, hi hi ble bra
Postet 22.03.10 kl 09:05
Postet 23.03.10 kl 19:30
Postet 23.03.10 kl 19:37
Postet 24.03.10 kl 07:29
Postet 08.04.10 kl 18:46
Postet 08.04.10 kl 23:41
Nja, bare hvis man tar en krapp sving i høy fart, en moped velter til og med når den står stille.
Har lyst til og lage en egen type, av de som legger seg i svingene, slik som en motorsykkel.
Man får jo kjøpt trehjulssykkler, som da legger seg når man svinger, det hadde vært det beste, litt tynn ATV, som da er hengslet slik at man svinger som en motorsykkel osv.
Har lyst til og lage en egen type, av de som legger seg i svingene, slik som en motorsykkel.
Man får jo kjøpt trehjulssykkler, som da legger seg når man svinger, det hadde vært det beste, litt tynn ATV, som da er hengslet slik at man svinger som en motorsykkel osv.
Postet 09.04.10 kl 08:32
GalemorSkal lete etter Atv her nede, priser paa aa leie/kjope osv. Tar gjerne imot hjep hvis noen er flinke til aa fine ut saant ;D
hei.. hvis du skal være der lenge så anbefaler jeg og kjøpe.. har aldri kjøp siden jeg er der kun på ferier.... må kanskje nevne at jeg er thai selv, men oppvokst i norge.. snakker litt rusten thai.. du får alltids solgt den hvis du skal flytte tilabke....men iallfall..
ca. leie pris..
for scooter(125cc) ligger på 2-500,-
ATV 4-800,-
mc 600 cc 4-600,-
leide også engang fireblade(1000cc) ble litt for mye for meg... den gikk fort:/
TIPS: alltid prut om leie pris.. siden vi er utlendinger så skal de alltid skru opp prisene sinnsykt.. men har ikke sett ATV på pattaya, kun et sted ved jomtien..
men så er det vel 4-5 årsiden jeg var der..
og tilbake til sprs. om fisker, så er det som tommy nevner, chatuchak weekend marked som har mye fint.. forskjellige til tider... må ikke ta sky train dit, kan også ta bts(undergrunns banen) husker ikke navn på holde plassen, men kan finne det ut, hvis du er intr.. har også familie rundt i thailand, kan høre litt om fiske marked, hvis du er intr..
anbefaler også å ta turen innom akavriet i siam discovery senter.. der får du også sett dykkere mater haier rundt kl. 1600, hvis jeg ikke husker helt feil..
legger ved bilder av fra akvariet ved discovery senter
mvh
Postet 10.04.10 kl 22:51