Mitt nye oppsett av akvariet =)

Hei,
Her er mitt nyeste oppsett og eg føler eg trenger noe mer i akvariet,

Hva syns du?

Vill gjerne ha råd om hvordan de kan bli litt mer ''fyldig'' i akvariet.
Når plantene vokser til så kan du ta nye avleggere å plante i bunnen slik at det blir tettere plantevekst. Flyteplanter kan også være en idè for å "ramme inn" området på en måte. En ensfarget bakgrunn er også en enkelt måte å høyne inntrykket på.

Liker den statuen din, men håper den er kjøpt som akvariepynt slik at den ikke lekker ut stoffer som er farlige for fiskene Du kan med fordel flytte den litt til en av sidene (idèelt ca en tredel av karet på ene siden og to tredeler på andre) slik at den ikke står midt i sentrum av karet. Det skaper mer spenning og fører blikket innover i akvariet.

Dette er bare forslag fra min side. Det finnes mange måter å innrede et akvarie på og man må bare gå for det man selv liker best. Lykke til
Hadde i grunn de samme tankene som Astrid. I tillegg ser det ut som at grusen ligger helt jevnt og flatt i akvariet. Hvis du fordeler sanden slik at det er mindre foran, og bygger seg oppover mot den bakre delen av akvariet, gir det en mye bedre dybdeeffekt. I tillegg kan du med fordel gjøre så grusen blir litt mer ujevn
Ser vi er flere som er enige her, det tante Astrid snakker om er det gyldne snitt som gir mer spenning i oppsettet. Hun er nok litt beskjeden, du finner morsomme og rimelige forslag fra henne og flere andre her. Plantene tar seg opp med litt tålmodighet og næring :o)
Tante Astrid
Liker den statuen din, men håper den er kjøpt som akvariepynt slik at den ikke lekker ut stoffer som er farlige for fiskene ;)


Ja den er kjøpt som akvariumpynt i dyre butikk
Stine Sofie
Hadde i grunn de samme tankene som Astrid. I tillegg ser det ut som at grusen ligger helt jevnt og flatt i akvariet. Hvis du fordeler sanden slik at det er mindre foran, og bygger seg oppover mot den bakre delen av akvariet, gir det en mye bedre dybdeeffekt. I tillegg kan du med fordel gjøre så grusen blir litt mer ujevn :-)


De med grusen, den ligger på den måten du snakker om men du ser de ikke på grunn av plantene =)
Takk for gode svar, Eg er åpen for flere kommentarer
Enig med de over. Ellers vil jeg anbefale deg å få på en mørk bakgrunn. Trenger ikke være avanserte greier, jeg bruker å male bakglasset (utenpå) med svart akrylmaling. Det gir en veldig stor effekt. Vil du ikke tappe ned karet for å komme bak og male kan du også bare feste mørkt papir bakpå.

En stor rot ville også gjort seg i karet
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap