Bonsai

Legger ved et bilde av prosjekt som prøves ut. Bonsai tre. Det "døde" for ca 9 mnd siden. Og nå var det på tide å prøve det ut under vann.
Legg gjerne igjen kommentar.
spennande...
må følge me litt her..
er det javamose du har i (tre toppen)??
Stiligt... Fikk et bonsai kit til bursdag så skal dyrke den ikveld. Da over vann!
Visste ikke at dette var mulig jeg. Jeg vil også ha et slikt! Må føge med jeg også!
Hva mener du med "død"? Den lever vel? Kan man bare kjøpe slike "trær" og sette de i vann?
man får kjøpt slike trær på plantasjen fra 60kr og opp til 2000kr har sett at de har slike på ikea også. slike trær trenger mye stell over vann, at treet er dødt vil vels si at det ikke blomstrer noe mere, enten død av for mye vann eller for lite vann. hadde 2 bonsai selv før men døde pga overvanning. har planer om og prøve igjen. syns slike trær er fin pynt. tenkte de skulle få ståpå armaturet til 160l
Tommy Tran
Stiligt... Fikk et bonsai kit til bursdag så skal dyrke den ikveld. Da over vann! :)


skal du dyrke et bonsai tree av et frø bør du ha god tolmodighet for at det skal bli like stort som det på bilde vil det ta ca 9-12 år.
Treet er kjøpt på ikea for en billig penge. Det var vel meningen det skulle stå over vann, men det prosjektet ble skrinlagt, da det viste seg at jeg ikke hadde så grønne fingre. Har bare latt det stå og tørke siden i fjor høst.
Klipte det ned i den fasongen jeg ville ha, og kledde det med det jeg hadde tilgjengelig, som er javamose. Syntes selv det ble ganske stilig. Hadde vært knallkult med et som var litt større, men aner ikke hvordan dette blir under vann i forhold til om det kan "forgifte" vannet på noen måte. Så dette blir da forsøksprosjektet.
tror det kommer ann på om det var blader eller nåler på treet ditt. nåletrær skal vist ikke være bra.
Ikke videre svar på denne tråden?
Noen som kan fortelle forskjellen på blader og nåler her?
Plussmedlem
Pure basic...
Trær er generelt sett delt inn i løvtrær og bartrær.
Løvtrær har blader, bartrær har nåler.
Gran, furu, osv er bartrær og har nåler. Bjørk, eik, or, osp osv er løvtrær og har blader...
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap