Hva syns dere om det akvarium mit ??

Inaktiv bruker
jeg her et Selskapsakvarie som jeg har menge fine planter i.og så lurte jeg på hva dere syns om det akvarium .jeg husker ikke navnene på ale plantene men det er en blanding mellom røde planter og grøne planter .

og av fisk som bor i det akvarium så er det.

7 Parosphromenus deissneri
1 Betta splendens
2 Ancistrus triradiatus
4 Corydoras venezuelanus
et ukjent atal Corydoras habrosus
et ukjent atal Corydoras pygmaeus
et ukjent atal Aspidoras pauciradiatus

så det er lit av en miks ja :p.
Inaktiv bruker
det siste bildet :p
Første jeg tenkte var "mange cory, men hvor er sand bunnen?"
Føler det ser litt overfylt ut av planter. Men jeg liker akvarier med god plass og lite planter.
Inaktiv bruker
det er nok av plass på bunden mellom plantene
Et frodig kar, men jeg syns også det var veldig lite åpne flater til å være et cory-kar.. Jeg ville luket ut på et område for å åpne opp litt. Lage en litt åpen flate foran i karet?

Mange liter er det på?
Inaktiv bruker
det skal vist veer på 80 liter men jeg er ikke siker :p. det er områder i det akvarium som det ikke er planter i å.men man ser ikke de områdene på bildene jeg har lagt ut for det er bak jungelen .

ps. det er ikke et cory-kar men et selskapsakvarium
Coryene skal jo ha veldig store åpne sand områder selv om de bor i et selskaps akvarium, så det skal jo legges til rette for dem. Jeg ville laget akkrat som en halsirkel fremme slik at de kan grave mye.
Inaktiv bruker
ja det vet jeg og jeg skal se hva jeg jeg kan gjøre :p
Inaktiv bruker
da har jeg flytta på mange planter og nå har jeg et oppet område i miten jeg har et bilde å med det er kjempedårlig på grund av ar kameraet mit er elendig . så nå ønsker jeg meg et bedre kamera til jul
Ja det bildet var da ikke noe vits i å legge ut hehe. Men er det ikke samme kamera du har brukt på å ta bildene i de første innleggene over?? Tror heller det er du som ikke fokuserer så veldig bra
Inaktiv bruker
ja det er same kamera som på de bilde der oppe men jeg fokusert så gott jeg kuen men det ble vist dårlig
Fine planter, men enig med de andre, luk litt slik at det blir et litt åpent område foran Måtte selv gjøre litt om i mitt etter jeg fikk corys, de hadde ikke nok åpen plass slik jeg hadde det før.

Men jeg liker akvarier med mye planter jeg da.
Hvis jeg hadde tatt et bilde som ble så dårlig som det du la ut sist ville jeg heller tatt flere bilder til jeg fikk til et som ble mulig å se noe på

Ser du ikke på bildene før du legger dem ut? For du ser vel selv at det ikke går an å se noe på det?
Inaktiv bruker
det var det eneste bilde som var best men neste gang så gider jeg ikke og lege ut noen bilder
Det er jo ikke så mye vits å legge ut bilder der man ikke ser noenting Vitsen med bilder er jo å vise noe, ikke sant?
Ikke gi opp, David. Forsøk heller å øve deg litt, ta mange bilder! Det er vanlig, det, å ta mange bilder av det man ønsker å fotografere, og så velger man ut det beste til slutt og viser det. Får man ingen gode/tydelige bilder, så må man jo bare prøve igjen Ikke gi deg - det er nødt til å bli bedre enn det siste bildet der uansett
Inaktiv bruker
takk for tipset Mona
david g
men neste gang så gider jeg ikke og lege ut noen bilder :(


Ikke bli så fornærmet

Du tåler at jeg spør? Jeg har tenk på å spørre deg om det før, for du ønsker ofte tilbakemelding på forskjellig, men ofte gir du ikke så særlig gode bilder å kunne gi tilbakemelding på. Og det er jo dumt, jeg vil gjerne se hvor fine akvariene dine er feks

Jeg er absolutt ingen god fotograf, men jeg gjør som mona o tipser om, tar masse bilder! Laster dem over på maskinen og ser på alle for å velge ut det som er greit nok til å legge ut. Er ingen greie nok til å legge ut (mitt kriterie er at man i alle fall skal se hva det er for noe, ikke bare konturer feks) så må jeg ta flere bilder.

Det er jo det som er så greit med digitalkamera, koster ikke penger å framkalle bildene, bare å knipse i vei og slette det som ikke duger
Inaktiv bruker
jeg blei ikke fornærmet ja det gjør jeg :p
Inaktiv bruker
Ja, øv deg, ta masse bilder, øvelse gjør mester men det kan jo ha noe med selve kameraet å gjøre, da jeg bytta til speilrefleks så ble bildene mye bedre
Har øvd siden jeg var 8
Inaktiv bruker
det skal jeg gjøre
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap