Tre i akvariet

Hei veit ikkje om eg er på rett sted her men prøver alikavell.

Har tenkt og lage ett tre i akvariet og har tenkt og bruke ei lita rot som eg har, men den har ikkje noke form for greiner, så spørsmålet mitt er om det hadde gått an og brukt q-tips som greiner på rota?

1)Avgir q-tips noen farlige stoff?
2)Morkner den fort?
3)Noen andre tips på hva som kan brukes til greiner?
Glømte og skrive at greinene skal dekkes med javamose
hei. qtips er kanskje litt rart...
hva med greiner..eller pinner fra naturen. uttørkede. eller noe slik ob borre hull i rota som du stikker de inn i
men er det noen trær eg borde holde meg unna?

var den måten eg hadde tenkt gjøre det på.
ja q-tips hadde blitt litt rart men det hadde jo blitt dekt av javamose sådet hadde ikkje blitt synlig etter hvert.
men q-tips hadde blit ei nødløsning om det ikkje hadde gitt fra seg gift stoff eller noe.

hva med grillpinner går det an å bruke?
tenker også at qtipsen er så glatt at det kan bli vanskelig og ´slå rot´for javamose
. men jeg vet ikke så mye om hva slags tresort man burde holde seg unna.
tror kanskje greiner/kvister du finner i fjæra kan være bra. tørre og utrekt for event greier..kanskje..
ja, gå ppå hobby butikken og få tak i noen litt tykke ´´grillpinner´´ får jo tak i forskjellige dimensjoner av runde trepinner. kanskje de råtner? men det vil vel alle pinner fra naturen ellers
takk for svar får prøve med grillpinner
det funker nok bra. lykke til
Men kjære vene, hvorfor q-tips når du ønsker å lage et tre? Q-tips er glatt (bortsett fra tuppene og bommullen vil bare falle av etterhvert)
Redmoore-røttene er ypperlig for dette bruk. De kan du lage trær av og det ser naturlig ut.

<embed src="http://www.youtube.com/v/gXCvAtCahj8?fs=1&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="385"></embed>

Fant bare i farte en video jeg har tatt av mitt tre -og algeproblemene, men du ser hele treet på slutten av snutten (ikke så godt men men) dette er i alle fall ypperlig materiale og få diverse til å gro på. jeg plantet kun anubias petite på denne rota, men etter hvert har et par moser og noe alger flyttet dit. veldig stilig egentlig
Det med q-tips var berre en tanke.

skal legge ut ett bilde av prosjektet når eg kommer i gang med det i kveld.

men det blir ikkje brukt q-tips.
Då va treet komt i karet, får bare håpe på at det gror seg til sån at grillpinnane blir skjult
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamnes
Reklame for plussmedlemskap