Paludarium

Hei!

Jeg vurderer å lage et paludarium, og lurte i den forbindelse på om noen her som har gjort dette før kan komme med gode tips om hva slags akvarium/terrarium en bør bruke?

og hvordan det vil fungere å bruke et vanlig stort akvarium til dette? målet er å få en vanndel med relativt stort volum, og ikke fullt så mye i landdelen.
Problemet med å bruke et akvarium er at det da kun er lufting på toppen. For å unngå at glassene er dekket av fukt må det være lufting nede også, ellers så ser du ikke noe gjennom glasset.

Jeg vet ikke hvor høy vanndel du har planlagt, men skal du ha høyere enn det ferdig [URL=http://webzoo.net/default.pl?showPage=172&action_set_ice_sidemenu=_100_169_172_]produserte terrarier [/URL]er må du faktisk spesialbestille.

Jeg har laget et paludarium av exo terra 45x45x45, med en vanndel som er 14 cm høy. Noen og 20L vann, men jeg har funnet ut at det er perfekt for å holde lakrisgurami Killi ville også passet her

Du kan lese om mitt oppsett her
Mugg kan vel også bli et større problem i akvarium pga lite lufting.
takk for svar, hadde ikke tenkt på det med dugg på vinduene. Lener mot Exoterra terrariumer da tror jeg, de ser ut til å ha litt dypere bunn.
Var blandt annet tråden om paludariumet ditt som inspirerte meg til å lage et selv faktisk lisbeth =)
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap