Noen spørsmål angående akvariestuebord til de som evt har/har hatt sånne

For noen år siden var det mange som solgte firkantede og sekskantede akvariestuebord.
Har ikke sett igjen disse i butikkene i det siste, så har ikke fått studert dem igjen, men de selges ofte på Finn.no, i rubrikkene her osv.
Vi har for tiden planer om å bytte ut stuebordet vårt og her øyner jo jeg en fantastisk mulighet for å dra ENDA mer vann inn i stua. Men før jeg gjør et slikt kjøp har jeg noen spørsmål jeg gjerne vil ha svar på fra andre som har/har hatt sånne bord/akvarium.

- Sånn som jeg har forstått det er filtrene og varmekolbene innebygget i disse akvariene/bordene. (Rett meg om jeg tar feil.) Er dette brukbare filtre, eller må det ekstra krutt til?

- Er det noe during i bordet? Feks om det står en kaffekopp oppå bordplata, hører man da during eller annen støy?

- Blir kondens ett problem? Kommer det vanndråper oppunder bordplata så man ikke ser ned i akvariet i fugleperspektiv (som jo er mye av vitsen med disse karene), evt blir det fort mye fukt i stua?

- Er bordene praktiske ved feks rengjøring av stua? Går det an å komme under dem for å få vekk støvet eller må det tømmes og flyttes til siden?

- Sist men ikke minst lurer jeg på hvordan fisken oppfører seg i disse. Ser at folk har alt fra koi til scalarer i dem. Blir fisken fort skvetten når det skjer ting på bordplata eller når et par enorme føtter trasker forbi? Er de mer nervøse her enn i andre akvarier, hvor fisken gjerne er "høyere opp?"

Kom gjerne med andre postivie og negative kommentarer til disse bordene!
Tusen hjertelig for all feedback!
Tilfeldig bekjentskap
© Nina-Kristin Willbergh
Reklame for plussmedlemskap