Kan eg ha sand i akvarie med di fiskene eg har?

Vurderer og bytte til reint sand i heile akvarie mitt fordi eg har fisker som liker sand. Og eg syns det ser så mye bedre ut en grus.

No har eg ca 30% sand og resten grus. Vet eg har fisker som trives best med sand bunn. Men har også fisker som eg ikke vet hva di trives best med.

Kan noen ta seg den tid og se på fiske sammen settningen min og om det er noen ser som blir veldig missfornøyd hvis eg har sand bunn?

Tusen takk for all hjelpen.
All fisk liker sand. så der er du trygg.
Rune 160L
All fisk liker sand. så der er du trygg.

Så da er det bare og ta med seg 25L dunken og dra til Norges fineste plass og stjele litt sand

Ja vet det ikke er lov og hente sand på slike strender
Det går, men du har også biltema sin sand den er fin i karet den og.

den med nr: 175425
Tror kansje sand stranden er litt hvitere..
Skal no koke og rense den først.. Så får eg se.
Har biltema sand i kara mine. du kan sjå korleis sanden er der, ligger på profilen min.
Roy Arne Markussen
Tror kansje sand stranden er litt hvitere.. Skal no koke og rense den først..

Ja syns den sanda så veldig hvit ut på bildet. Er det skjellsand kan det passe dårlig for de fiskene du har, de skal jo ha ganske bløtt vann.

Du trenger ikke koke sand tatt fra saltvann. Ingen smitte som vil overleve fra salt til ferskvann. bare skyll godt
Lisbeth
[QUOTE=Roy Arne Markussen]Tror kansje sand stranden er litt hvitere.. Skal no koke og rense den først..

Ja syns den sanda så veldig hvit ut på bildet. Er det skjellsand kan det passe dårlig for de fiskene du har, de skal jo ha ganske bløtt vann.

Du trenger ikke koke sand tatt fra saltvann. Ingen smitte som vil overleve fra salt til ferskvann. bare skyll godt

Har hørt det eg ikke trenger og koke den. Men tror eg har lyst og gjøre det alike vell.
Mener det er skjell og koraller som er på stranden. Men er ikke sikker.
Burde eg heller dra til et fersk vand og hente sand der? Passer kansje bedre til blødt vann?
Du kan hente sand fra saltvann, men med dine fisk bør det ikke være skjellsand. Skjell er kalk og vil påvirke vannet, gjøre det hardt. Henter du fra ferskvann bør du koke sanda
Sanda på de strenderne der er vel forholdsvis kalkholdige, så spørs nå bare om jeg hadde tatt sjansen! En monstersekk med biltemasand koster knappe 60 kroner og gjør jobben ganske mye lettere for deg da.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap