Starten på en lite bonsai tre :d

Starten på et Bonsai tre i mitt nye nanokar. Blir spennende å se hvordan denne blir med mose på.
veldig godt utgangspunkt
Det var ei skikkelig fin rot! Skal bli spennende å se fortsettelsen
Starten på prosjektet
Fluval Flora 30L
2stk. 11w fluval lamper
Eheim Jeger 50w varmekolbe
Mini CO2 anlegg
Fluval nano pumpe (byttes ut til en bedre og mere stillegående)
Ocean Blu folie som bakgrunn som et prøve prosjekt
Biltema sand
Bunngjødsel

Planter pr.dags dato:

På bonsai tre: Riccia fluitans
Pogostemon helferi
Hemianthus "cuba"
Utricularia graminifolia
Anubias
Ceratopteris

Kommer flere når jeg ser om karet er levedyktig, mere sand i bakgrunnen skal også i

Kom gjerne med forslag til utbedringer



Er i hverfall starten på noe som kan bli bra, men jeg er litt utolmodig og vil aller helst ha alt strøken fra dag 1. Men dette prosjektet må jeg ta litt over tid Justere litt underveis.
Tåkete vann etter 1 dag.....
Et spørsmål. I går etter jeg fyllte på vann så var vannet krystal klart. I dag når jeg kom hjem fra jobb så var vannet ganske tåkete. Noen som vet hva dette kan være? Pumpen står på hele døgnet og det er kun lys 7 timer om dagen. Det er tillsatt aqua clear og sånn bakterievekst
Mulig den "bakterievekst"-greia har gitt grobunn for infusiorer?
Sissimor
Mulig den "bakterievekst"-greia har gitt grobunn for infusiorer?


Og hvordan får jeg bort det ?
palmer
[QUOTE=Sissimor]Mulig den "bakterievekst"-greia har gitt grobunn for infusiorer?


Og hvordan får jeg bort det ?

Her er bilde fra i går og et fra i dag.
Kanskje du får det vekk med
daglige vannbytter til det er helt klart igjen, og la være å bruke bakterievekstgreiene?
Produktene som er tilsatt er: Aqua Safe fra tetra og Nitridac fra prodac.
hmmm..jeg har jo selv brukt begge to, men kan ikke huske at vannet ble tåkete.
Her må en med true knowhow svare
Litt forandring
Måtte forandre litt på oppsette i dag. Det blir nok gressdekke og bonsai av treet omsider, men må få levevilkårene helt opptimalet først. Så da forandret jeg litt og satt inn noen hurtigvoksende lette planter.
veldig pent, ser ut som en fin hage, hehe blir spennede å se resultatet når treet har fått "bomstret"
Rekene døde super fort.....
Etter at de nye plantene kom i karet døde alle reken i løpet av et par timer. Hva i huleste er dette??? Startet med at de desperat svømte til overflaten og tilslutt rullet de rundt helt livløse. KJIPT!!
Kanskje det var noen heftige sprøytemidler på plantene? Har hørt at reker er veldig vare for det...
Kjører alltid karantene på planter, minst 72 timer med flere vannskift, og det gjør jeg enten det kommer fra høyt respekterte medakvarister, fra auksjon eller fra butikk. Sikkert helt hysterisk, men jeg har ikke hatt sykdom eller andre begredeligheter etter at den rutinen ble innført...

Gjør forsikkerhets skyld det samme med planter som skal ut av huset - noen døgn i bøtte med algemiddel og sneglepukking. Selv om mine beboere ikke viser tegn til sykdom betyr ikke det at karene er smittefrie har jeg fått for meg etter alle nedturene i starten. Som sagt - sikkert way overboard, men ikke til plage for andre enn husets tobente som snubler i bøtter støtt vekk ;o)
Får jeg spørre hvordan du festet Riccia fluitans til treet?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap