Haugaland AK - februar 2008

Tidlig ute med egen tråd:

På februarmøtet så kommer Morten Ask og holder fangstforedrag! Foredraget holdes like etter årsmøtet. Selvsagt blir det også auksjon etter foredraget til Morten.

Se kalender her på AF eller klubbens hjemmeside for mer informasjon.

Tradisjonen tro så blir det tur ned til JAKs storauksjon i år også. Vi satser på at så mange som mulig fra HAK drar ned dit 9. februar og vi forsøker å få i stand felleskjøring. Vi snakker mer om dette på februarmøtet.

Jeg holder denne tråden litt varm
Jæren ryker for meg iår, da er jeg og fisker storrøye i Hordaland

Men klubbmøtet så spennende ut!
Fangstforedrag høres spennende ut!

Hvor er det Morten Ask har vært?
Leifur
Fangstforedrag høres spennende ut! Hvor er det Morten Ask har vært?

Hvor har han ikke vært? Uten å vite for sikkert så antar jeg det blir fra Peru. Uansett så tror jeg det blir spennende for oss "sofaakvarister"

Vi skal selvsagt også snakke litt om turen ned til JAKs storauksjon 9. februar. Vi må jo klare å fylle noen biler fra nordfylket i år også.
Liten påminnelse...

samt:

Alle i HAK som har hatt oppdrett på Ancistrus sp. oppdrettsvariant i 2007 bes melde dette pr. mail til Viggo. Oppdrett på denne arten gir sølv i NAFs oppdrettskampanje.

Leifur
Fangstforedrag høres spennende ut! Hvor er det Morten Ask har vært?

uten at jeg heller er helt sikker, men et par ganger i Peru, Mexico, Tinidan og Tobago samt Sulawesi (Indonesia)
Arrester meg om jeg tar feil.

Morten er en kjempe hyggelig akvarist, som er utrolig morrsom å høre snakke. Dessuten er han meget kunskapsrik.

E
Ikke så mange dagene igjen nå!

Jeg kommer nok til å plukke med meg litt til klubbauksjonen. Trolig både reker, fisk og planter.

tar med en kasse fisk fra bømlo
eddiedahl
tar med en kasse fisk fra bømlo:)

Spennende!

Jeg tar bl.a. med "puter" med Riccia fluitans (gaffelmose), noen rødlige stengelplanter, endel hurtigvoksende planter. Noe reker og fisk også.
Morten Ask vil holde foredrag om fangstturer han har vært på. Dvs. at vi får se bilder fra flere av de turene han har vært på de siste årene.

Jeg gleder meg som en unge i hvertfall
"Håvardreker" er også gjort klar i transitkar. Det blir et par poser med det også.

Fisk blir evt. pakket mandag ettermiddag. Får se hva som blir tatt med på klubbmøte og hva som evt. blir med til JAKs storauksjon kommende lørdag.
Da har jeg også gjort klar litt. Det blir ansistrus, regnbuefisk, samt en flott plante eusteralis stellata

Resten av det som skal ryddes havner nok i Stavanger neste helg, håper jeg!

De ringte fra jobb i kveld å sa jeg kansje måtte ut på middag i morgen kveld. Noe greier osm skjer i byen. Får håpe jeg slipper.

Mikkel
Dersom noen har vakre og friske P. wingei (Endlers), lignende bilde 1 og 3 i basen, er det bare å ta med noen på auksjonen, eller kontakte meg
Donald
Dersom noen har vakre og friske P. wingei (Endlers), lignende bilde 1 og 3 i basen, er det bare å ta med noen på auksjonen, eller kontakte meg:-)

Se bort i fra denne. Melder avbud grunnet føret.
Donald
[QUOTE=Donald]Dersom noen har vakre og friske P. wingei (Endlers), lignende bilde 1 og 3 i basen, er det bare å ta med noen på auksjonen, eller kontakte meg:-)

Se bort i fra denne. Melder avbud grunnet føret.

Det var dumt! Blir du med til JAK til helga da?
Bjarne
[URLBLOCK1] er også gjort klar i transitkar. Det blir et par poser med det også. Fisk blir evt. pakket mandag ettermiddag. .......

Det ble noen fargerike kultursverddragere.
HAr noe ungfisk (ikke yngel) av guppy og scalare jeg vurderer å ta med, men hva gjør dere ang denne her lille flyteplanten som følger med uansett hva man gjør?

Har ikke tid til å sile alt for å unngå den i posene idag.....
Tilfeldig bekjentskap
© Linn-Therese Nilsen
Reklame for plussmedlemskap