Larvik, Grenland og Vestfold akvarieklubb arrangerer storauksjon 15 mars 2009

Dette kommer til å bli en knall auksjon med mange spennende objekter.

Sted: Rødbøl skole i Larvik

Auksjonen starter kl 1200,med innlevering av objekter fra kl 1030.

Så da er det bare å holde av denne datoen i kalenderen.

Mere info vil komme fortløpende på nyåret.

Selger nummer kan du få ved å sende en mail til Registreringsansvarlig
(tokrist6@online.no)
Ikke mange mnd igjen til auksjonen, håper det blir mye flott å se der.
Storauksjon for alle!

Storauksjon av akvariefisk og utstyr i Vestfold søndag 15. mars 2009.
Auksjonen avholdes ved Rødbøl skole i Larvik, Gamle Ravei 312.

Innlevering av objekter skjer fra klokken 10.30 til 12.00. Auksjonen starter klokken 12.00, og vi oppfordrer alle til å levere sine objekter i god tid før kl 12.00. Da objekter som blir innlevert etter 12.00, først kan bli registrert ved kommende pause.
Selgernummer får du ved å sende mail til registreringsansvalig (Tom) eller når du kommer på auksjonsstedet.

Alle blir bedt om å sette seg inn i auksjonsreglene, og som selger er det ditt ansvar å kjenne til disse.

* Alle objekter skal merkes med hva som selges og selgernummer.
* Fisker skal tydelig merkes med hvilken art det er og evt. kjønn.
* Objekter som er dårlig merket kan i værste fall ikke bli solgt, evt. bli solgt helt på slutten av auksjonen.
* Fisk som skal selges bør være minst 3 måneder
* Pakk fisk forsvarlig, minst 2/3 med luft i posen. Det er en fordel og ikke mate fiskene døgnet før pakking, grunnet forurensning i posen. Fór og mye avføring i posen er skadelig for fiskene.
* Antall fisk i posen, bør stå i forhold til fiskens sosiale adferd (stim, gruppe, par etc.).
* Planteposer bør være velfylte.
* Om man trenger nye poser, evt fisk må pakkes om så vil dette koste kr. 5,-/pose.
* Alt teknisk utstyr som skal selges, skal fungere og ved mangler så må dette opplyses.
* Auksjonsansvarlige har rett til å slå sammen flere poser dersom innhold og størrelse tilsier det.
* Auksjonsansvalig har rett til å avstå fra å selge objekter
* Det bergnes 20% i provisjon. Dette tilfaller Larvik akvarieklubb, Vestfold akvarieklubb og Grenland akvarieklubb

Det vil bli videoframvisning av objektene på storskjerm, pakk derfor fisk og planter i poser som det kan filmes i.

Det vil være pauser hver time, dvs. 45 minutter auksjon/15 minutter pause.

I pausene vil det være mulig å kjøpe brus, pølser, kaker etc i kantina og man kan også kjøpe lodd.

Alle er velkomne, om du er medlem av en akvarieklubb eller ikke.
Erik Rune Larsen
Jeg kommer med noe guppyer.

Det er vel utstilligs Guppy du tar med da Erik Rune?
Blir å ta med Apistogramma Schwarzbrust f1 ungfisk her + Apistogramma Cacatuoides(viltform) f2 ungfisk og kanskje Pyrrhulina zigzag (tetra).
kan kanskje ta med venusfisk ungdommer, kommer an på hvor store de er når den tid kommer :p
SolVard
[QUOTE=Erik Rune Larsen]Jeg kommer med noe guppyer.

Det er vel utstilligs Guppy du tar med da Erik Rune?

Nei det er " Fancy guppies" fra England som jeg tar med. Venter på svar på hva som de kan sende over til meg. Det kommer bildere.
Høres spennede ut Ukjent Guppy for meg så jeg gleder meg til bildene kommer!
er selv på utkikk etter en liten gruppe otto og brun pennefisk (nannostumus eques), så jeg får bare håpe ønsket mitt blir oppfylt :p
Egentlig ikke plass til mer fisk her i huset da, men på ønskelista står flere stjerner og Pangio shelfordii av den typen med skilpaddemønster. Ellers bare gleder jeg meg til å treffe andre akvarister.
Flyer til storauksjonen finner dere her. Printes ut på begge sider og deles i to (A5).[External Image]
Thor Winter Dahl, fra Dahlsdyrerike stiller som hovedauksjonarius, samt at han skal ha en stand på auksjonen.

Ja jeg gjorde visst jobben min grundig der gitt.

Men TWD blir ikke alene oppe på podiet da jeg også vil ta min tørn i mikrofonen.

Ellers så håper jeg folk tar med noen "reiks" da jeg har fått litt dilla på slike for tiden.
Typer jeg har lyst på er: Blue pearl, Tigerreker, snowball, mm.

Mvh Jan Rune
Virker som blue pearl stammen min vokser, men må nok vente kanskje helt til neste år før det blir no fra meg til auksjon, kan jo kanskje tynne litt hos kirsebæra
Nå er det ikke lenge igjen til auksjon, tida flyr.
Koi
Halla!

Tenkte lodde intressen for koikarper på denne auksjonen. Har en del koier i diverse farger og størrelser jeg vil selge unna.

Har Japan Koi (Niigata) Israel koi og Malaysia koi karper som jeg kan ta med meg på auksjonen. Kan nevne typer som: Kohaku, Showa, Sanke kinrin, Platina Ogon.

Mvh Jan Rune
Da er det bare en måned til det hele braker løs, så da er det bare å glede seg
Tilfeldig bekjentskap
© @Torkild Olsen
Reklame for plussmedlemskap