Akvarium i bjørvika

Oslo mangler turistattraksjoner! Dette må alle være enige om!
Et forslag som ble foreslått for over 50 år siden var at man kunne bygge et stort akvarium i Oslo. Saken har ligget stille i mange år, men i 2004 ble det klart at akvariet skulle ligge rett øst for Akerselva i Bjørvika.
I uke 24 (2008) ble det bestemt at Munch Museet skulle ligge rett ved siden av tomten som var lovet bort til akvariet. Den 5. juni 2008 gikk byrådsleder Erling Lae ut og sa at han ikke kan garantere at akvariet får den plassen som den var lovet fordi Munch Museet muligens trenger større plass enn planlagt.

Munch Museet har allerede ett kjempe fint sted å være. Et akvarium burde ligge ved havet og plassen i Bjørvika er det helt utmerket.

Gruppen er på facebook og jeg oppfordrer alle til å melde seg inn.

http://www.facebook.com/group.php?gid=19605191501

For de som tror dette er tull så kan jeg bekrefte at jeg ble kontaktet av Ole Paus (ikke DEN Ole Paus) som står ansvarlig for store deler av dette prosjektet om at saken enda ikke er død og at en facebook gruppe er perfekt reklame for dette. Mer info vil komme iløpet av veldig kort tid.
Plussmedlem
Her er linken til arkitektene.

Oslo kommunes planer for Bjørvika.

De drømmer om akvarium på Økern også.
Vel, det er jo tragisk at vi på østlandet må reise til Bergen eller Ålesund for å se flotte offentlige akvarium. Nå er det selvsagt aldri dumt å finne unnskyldninger for et besøk til de to flotte stedene, men det er snart på tide at vi får et flott akvarium i hovedstaden. 4-5 milliarder til opera, da bør vi ha råd til noen hundre millioner til et akvarium.

Det er bare å starte underskriftskampanje...
Akvarieselskapet(De som har arbeidet for dette i en manns alder) eksisterer ennå,og vi har en represant fra OAK med.Pratet Med Ole seinest igår,han er stadig like opptimistisk på denne tomten.Og med våres (akvarister) hjelp, og "oppropet" som er satt igang på Facebook,vil vise at folk ønsker et offentlig akvarium her i Oslo.
Håper og at alle akvarister i norges land som bruker dette forumet vil støtte oss ved og melde seg inn i FB gruppa. Er du ikke reg. er det en gyldig grunn til å gjøre det nå.
Jeg er på FB og medlem av OAK, men jeg bruker FB så sjelden at jeg finner ikke fram til oppropet som er satt i gang der. Kan dere forklare meg hvor jeg finner det?

EDIT -jeg fant
jeg kunne tenkt meg å signere, men vil ikke inn på fjøsboka av den grunn

hva med å registrere på ?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap