Storauksjon (grenland akvarieklubb)

Grenland akvarieklubb arrangerer storauksjon sammen med Larvik akvarieklubb. Stedet er Stridsklevhallen i Porsgrunn. Fiskemottaket starter klokka 10.00, og auksjonen starter klokka 12.00. Auksjonarius er Thor Winther Dahl. Alle er velkomne.

[URL=/kalender_item.cfm?id=2309]>> Les mer[/URL]
Tar med dette (hvis kona og jeg rekker og fange alt):

Voksne Malawi ciklide par:
Cynotilapia afra Cobwe
Pseudotropheus acei Ngara (White tail)
Pseudotropheus crabro
Pseudotropheus lanisticola (Eneste sneglehus leker fra Malawi)

Ungfisk Malawi:
Labidochromis caeruleus
Labidochromis sp. Hongi
Melanochromis auratus
Pseudotropheus acei Chimwalani Reef (Mari gold)
Pseudotropheus acei Ngara (White tail)
Pseudotropheus crabro
Pseudotropheus estherae

Voksne Tanganyika ciklider:
Neolamprologus multifasciatus (Verdens miste ciklide, gruppe på 10 stk)

Voksne Viktoria ciklider par:
Haplochromis nyererei
Yssichromis piceatus

Ungfisk Kyoga ciklider :
Haplochromis latifasciatus

Maller:
Pterygoplichthys gibbiceps (Hvis noen vil at jeg skal ta dem med 25-35 cm 3stk)

Levendefødende :
Poecilia reticulata Guyana
Poecilia reticulata kultur
Poecilia salvatoris
Xenotoca eiseni
Xiphophorus hellerii Chota
Xiphophorus hellerii Rio Zeco II Mexico

Diverse planter

Diverse utstyr

Ellers har jeg endel fisk som jeg bare har en eller to av som jeg kunne tenke meg og sette på ett billigbord eller gi vekk bord, hvis det er interesse for det.

Det blir jo litt...

Det må jeg si var litt av en liste Billigbord eller tilsvarende må da sikkert være mulig å få til vil jeg tro.

Jeg tar ihvertfall med noen apistogramma og litt planter av ymse slag.

Håper mange vil sette av søndag 18. mars og ta turen til Porsgrunn og Stridsklevhallen.
Ja det ble litt, men har egentlig enda mer. Må lage litt plass til ny fisk som kommer snart.
Søndag 18. mars så braker det løs med nok en storauksjon i Porsgrunn.

Og stedet denne gang er Stridsklevhallen. Auksjonen starter kl 1200, med innlevering av objekter fra kl 1000. Adressen hit er Stridsklev Ring 116, 3929 Porsgrunn
Vi oppfordrer alle til å levere sine objekter i god tid før kl 12.00, da objekter som blir innlevert etter dette, først kan bli registrert ved kommende pause.
Selgernummer fås ved å sende e-post til registreringsansvarlig(post@larvikakvarieklubb.no), eller når du kommer på auksjonsstedet. Ta med navn, adresse samt telefonnummer, og si gjerne i fra om det er noe spesielt du skal ta med.

Alle blir bedt om å sette seg inn i auksjonsreglene, og som selger er det ditt ansvar å kjenne til disse.

* Alle objekter skal merkes med hva som selges og selgernummer.
* Fisker skal tydelig merkes med hvilken art det er og evt. kjønn.
* Objekter som er dårlig merket vil i værste fall ikke bli solgt, evt. bli solgt helt på slutten av auksjonen.
* Fisk som skal selges bør være minst 3 måneder
* Pakk fisk forsvarlig, minst 2/3 med luft i posen. Det er en fordel og ikke mate fiskene døgnet før pakking, grunnet forurensning i posen. Fór og mye avføring i posen er skadelig for fiskene.
* Antall fisk i posen, bør stå i forhold til fiskens sosiale adferd (stim, gruppe, par etc.).
* Planteposer bør være velfylte.
* Om man trenger nye poser, evt fisk må pakkes om så vil dette koste kr. 5,-/pose.
* Alt teknisk utstyr som skal selges, skal fungere og ved mangler så må dette opplyses.
* Auksjonsansvarlige har rett til å slå sammen flere poser dersom innhold og størrelse tilsier det.
* Auksjonsansvalig har rett til å avstå fra å selge objekter
* Det beregnes 20% i provisjon. Dette tilfaller Larvik akvarieklubb og Grenland akvarieklubb

Det vil bli videoframvisning av objektene på storskjerm, pakk derfor fisk og planter i poser som det kan filmes i. Om man kommer med poser det ikke er mulig å se inn i, så vil vi pakke om fisken for kr 5,-.

Det vil være pauser hver time, dvs. 45 minutter auksjon/15 minutter pause.

I pausene vil det være mulig å kjøpe brus, pølser, kaker etc. i kantina og man kan også kjøpe lodd.

Alle er velkomne, om du er medlem av en akvarieklubb eller ikke.

Vel møtt!
Er det noen som har den levendefødende arten Heterandria formosa som kan ta med på auksjonen ?

Tar forresten med Macrobrachium sp. Vietnam reker også. En type kloreke som ikke er så vanlig.
Er det noen som skal ha med seg noe så "kjedelig" som kirsebærreker eller sakura reker? Håper å få karet mitt opp å gå før auksjonen og trenger da disse
Er det noe maks antall objekter per person ?
Roy Fredrik Pedersen
Er det noe maks antall objekter per person ?

Er ikke det Roy Fredrik
Jeg tar med tre fire par med Blue Moscow triangelhale og to tre par med Grå filigran rundhale guppyer.
Dette er veldig fine guppyer som er avlet etter utstilnings kriterier.
Tar også med ca 15 kilo med kalkstein som er veldig godt anvennelig til Malawi ciklider.
Denne steinen er veldig porøs med masse hulrom, som er bra gjømmeplass for yngel.
Tar sansynligvis også med et Fluwal 150 bøttefilter, som det er mulig og oppgradere med uv lys samt et par innvendige filterpumper.

Legger ved et bilde av pappaen til de grå filgran guppyene jeg skal selge, første gang jeg har disse for salg.
Jeg har ikke så mye å selge. Men tar vel med meg noen jegersnegler i alle fall
Takk for gevinster
Vi takker Bamble Zoo for gevinster til vårt lotteri.
heidisen

Hei Heidisen!

Hva slags apistogramma skal du ta med deg?

Mvh
nysgjerrig Simen
heidisen

Hvilke apistoer tar du med deg? Er det yngel, ungfisk eller kjønnsmodne individer?
Mye mas på heidisin.. Men.. du kunne ikke spurt admin om å få forandret overskriften? Slik at vi får med dato og at larvik akvarieklubb også er med?
Tydligvis så er ikke heidisin her om dagen. Dumt at ikke datoen står på overskriften. Er det noen som vet hvordan man kan få fikset dette uten henne?
Vi håper jo at mange skal komme
Storauksjon
tar med noen mangrove røtter,lavastein,am top utv filter,et karr eller 5
corry leksgruppe 4stk aenus,palettciklide parr,planter,viktoria zebra,et parr
med malawi golden,3-4slag med søramerikanske ciklider
filtermateriale og alt annet jeg får finni frem

gleder meg
Zinz
Tydligvis så er ikke heidisin her om dagen. Dumt at ikke datoen står på overskriften. Er det noen som vet hvordan man kan få fikset dette uten henne? Vi håper jo at mange skal komme :D

Jeg har sendt melding til admin, regner med at han kan få fiksa det.
Takk for gevinster
Vi takker BODDY, BROTORGET ZOO for flotte gevinster til vårt lotteri
Tilfeldig bekjentskap
© Jørund Sollid
Reklame for plussmedlemskap