Feit eller syk Golden Nugget?

Min lille gulprikkete sjarmør vokser og trives i karet mitt, men i det siste har magen dens blitt enormt stor...

Tror dere dette er bare at den spiser mye, eller kan det være tegn på sykdom av noe slag?

Professor Holm
enten kan det henne at den har blitt gravid eller den har spist litt mye eller kan det vere noe i nyrene dens.
dæven!
oi! forstoppelse?? hva mater du med?

den var betydelig rundere enn min fisk ja! er det den eneste G.N.`n som går i akvariet? hvis ikke så KANSKJE den er rognstinn??

hatt den lenge? hvor lenge har den vært sånn?
Ser det er 1 måned siden du postet dette. Hvordan gikk/gaår det?
Glemte helt denne tråden jeg...

Lille prikken avgikk med døden for et par uker siden. Den ble litt tynnere mot slutten, men var ennå stor ja.

Jeg hadde jo nylig kjøpt denne da jeg oppdaget at det var noe med den, så jeg var inne på butikken med den da, og fikk lovnad om at om den døde, så skulle jeg få ny.

De ville ikke avlive den slik den var da, siden vi ikke ante hva det var med den.

Så da den døde, så fikk jeg en ny; en ganske mye større en. Kjempeflott fisk, og jeg håper jeg er litt mer heldig med den.

Den sees i en videosnutt jeg har lagt ut her i dette forumet, under overskrift "kamphaner"

Ciklide: Den spiser kun alger i karet, samt algetabletter en gang i mellom. Og den er den eneste GN jeg har. Så hva dette var, det aner jeg ikke.
Gn er ganske avhengig av kjøtt i foret, så bunntabletter med f.eks reker er fint til denne mallen. Den er også glad i agurk, og bør få dette inni mellom. Denne mallen er ikke algespiser så mulighetene er kanskje tilstede for at den var feil/underernært?
Som Aquadama sier de skal ha masse mat, mange Golden nugget dør fordi de rett å slett ikke får nok mat. Rekemix er nevnt, lag den gjerne selv. Rekepellets fungerer også, ellers får mine tetra discus, artemia, mygglarver, waffermix, og tabimin, og litt grønt en gang i blant.
Oi, dette var ny info for meg...

Da skal det handles mat til denne karen i morgen.

Men dette forklarer vel neppe den enorme magen på den forrige? Den så jo ut som den hadde spist en hest eller noe...

Stygg sammenlikning, men ta afrikanske feilernærte barn.... store mager, men lite mat...
Hmmm, du er inne på noe der...

Men da kjøper jeg slike rekepellets eller noe, og gir en agurkbit i ny og ned. Noe selvmix tror jeg neppe det blir noe av...

Tilfeldig bekjentskap
© Mia Silkoset
Reklame for plussmedlemskap