Hva vil en Peckoltia L134 koste?

Hei! Jeg lurer litt på, hvor mye vil en Peckoltia sp. L134 koste sånn ca?

Pris
Jeg har sett disse fra 300,- til nesten 600,- kroner stk.

E
Jeg mener vi ga rundt 500 for vår.
Disse koster hos dahls dyrerike 250 kr, kan også få de billigere hos private oppdrettere. Kjøpte nylig 5 stk til 700 kr. Innen kjøp av maller er det nok lurt å undersøke litt rundt omkring.
Jeg har betalt 400 for min
Alder påvirker prisen :)
Vil bare skyte inn at en knøttliten malle ofte er billigere enn en fullvoksen og leksklar. En ung L-malle (f.eks. L-144) har økt risiko for å bukke under av stress (sykdom/miljøskifte) før den passerer 3 cm, derfor selger noen oppdrettere den for lavere pris enn f.eks. en L-144 på 3-5 cm. En fullvoksen (og leksklar) malle vil kanskje ikke ha høyere verdi i seg selv, men være mer robust mot stress OG vil kunne produsere avkom (gi avkastning ) i løpet av relativt kort tid. Dette er noe av grunnen til at voksne lekspar av L-144 går for +1000,-. Butikkprisene ligger over privat-oppdretterprisene fordi butikkene vil ha (real) inntjening. Mange oppdrettere gjør dette for moro og selger til "kost-pris"
VF L-134 går for å være mer kostbar enn oppdrettet peckoltia. Jeg tror at en pris på +/- 400,- for en leksklar L-134 er vanlig, men så er det dette med markedsøkonomien da... Er antallet fisk på markedet få og etterspørselen stor - blir det budrunder - og prisene går opp
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap