Ancistrusyngel - hvor gamle?

Rotet rundt i karet i dag for å fange noen ancistrus for salg. Og oppdaget til min store overraskelse ancistrusyngel. Dette er første gang, og jeg har ikke fått med meg at det har vært noe på gang. Hvor gamle tror dere disse kan være?
Litt vanskelig å fastsette helt eksakt. Kommer an på mat-tilgang, vannverdier, temperatur, m.m. Er plommesekken borte?
Hvis jeg skal gi et råtips: 1 uke.
De har ikke plommesekk lengre, og jeg fant dem spredt rundt i hele karet. Temperaturen er 26 grader. Har ikke målt vannverdiene nylig, og rekker ikke akkurat nå, men det er Maridalsvann uten modifisering, så det bør være ca pH 6.5-7 og lav GH/KH. Skal se om jeg får målt senere i dag.

Har en 19-liter ledig, kan jeg ha de jeg har fanget over der eller bør de forbli i hovedkaret?
Den der må være mer enn en uke gammel. For det første så er de ikke frittsvømmende så tidlig, og hos meg har det tatt tid før de har vært såpass store.

Jeg vil gjette en mnd, kanskje litt mer. Kommer an på tilgang av mat etc.
hannen vår begynte å vifte i hulen sin for tre uker siden og har ligget der siden. i dag tok vi ut yngelen - og den er omtrent like stor som på bildet (fra kanten på kronestykket til litt forbi hullet). så vi tipper ca 3 uker
Ut fra de temmelig mange kullene jeg har drettet av disse, vil jeg si at de er 14 dager eller eldre.
Veksten stagnerer gjerne noe ved denne størrelsen (+-2mm), da ikke alle er like oppsatte på å plutselig måtte leite etter maten selv.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap