Kjøpt som l270

Hei!
Leste tråden "Skal vi gjette på denne" av Geir Kristiansen
Blei noe paff da jeg leste fasit og tittet nærmere på bildene.Dette lignet ikke på mine i det heletatt.Spørsmålet er da, hva er det jeg kjøpte.
De er VF og kom i to stripe varianter.
De er ca. 5 cm lange.Altså bare ung dyr.Jeg har gått igjennom basen her på AF + bøker om maller. Kan det faktisk være L066? Det blir kanskje enklere å si når de er eldre?
Ikke bestandig så lett å se når det gjelder Hypancistrus, synes jeg.
L066 kan sikkert være et godt tips
Men det er jo noen veldig fine maller du har da, uansett
Pen fisk du har der ihvertfall. For meg ser dette ut som to forskjellige arter av Hypancistrus, hvilke tør jeg ikke svare på.

Om Haakon ser dette, kansje han kan svare. Det er få som e så kunnskapsrik som han på disse Hypancistrus artene.

E
Hei!

Nå som Erlend har lagt presset på meg så må jeg vel bidra med et forslag

Den store halen får meg umiddelbart til å tenke på L400, Hypancistrus sp."Belo Monte". Denne arten varierer noe utrolig hva angår mønster, så å si noe om hvilken art det er basert på mønsteret alene blir ganske vrient. Når de kun er 5 cm så er det uansett litt for tidlig å si noe som helst sikkert om hva de er. Når de har doblet størrelsen så er det kanskje på tide med et nytt forsøk Det hadde også været greit med enda klarere bilder!

Det viser seg at det eksporteres en god håndfull med forskjellige arter fra Brasil i samme mix. Denne mixen selgs vanligvis som L399 eller L400, og mange av individene er da ofte disse. Men der skjuler seg ofte endel andre arter blant dem, så det innebærer ofte endel hodebry Svarte/hvite Hypancistruser i størrelse 4-5 cm er som regel for små og for like til at man bør sette en ID på dem, så da er det tålmodighet som gjelder!

Mvh

Haakon
AquaZoo
Takker så mye for svarene.Jeg får vente en stund til de er vokst seg til, og prøve igjen,hvis jeg ikke klarer å finne ut av det.
jan
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap