- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Otocinclus affinis :)
Otocinclus affinis :)
Har kjøpt 2 Otocinclus affinis (Otto) (19,- pr stk) som jeg har i mitt 54liter akvarium
det står i fiskebasen at det skal være minst 4 individer, det er 2 altså. tror dere de kommer til å klare seg?
de har fått malletablett og det er rikelig med alger i akvariet.
Lurte og på om det er noen som har klart å få Yngel på disse?
og hvordan ser man om den er drektig?
Takker for svar
det står i fiskebasen at det skal være minst 4 individer, det er 2 altså. tror dere de kommer til å klare seg?
de har fått malletablett og det er rikelig med alger i akvariet.
Lurte og på om det er noen som har klart å få Yngel på disse?
og hvordan ser man om den er drektig?
Takker for svar
Postet 26.05.08 kl 13:42
Disse er ikke stimfisk så er det sagt, men trives sammen med flere individer. Hadde kjøpt meg 2 til jeg, disse blir jo ikke veldig store heller.
Jeg har aldrig hørt om at noen har fått yngel på disse, så de som er i butikken er nok VF. Derfor er det veldig viktig å fore dem når du får dem i akvariet. For om de ikke får tilgang på mat over en periode, så vil ikke magesekken dems ta opp næring. Dermed dør de.
Jeg har aldrig hørt om at noen har fått yngel på disse, så de som er i butikken er nok VF. Derfor er det veldig viktig å fore dem når du får dem i akvariet. For om de ikke får tilgang på mat over en periode, så vil ikke magesekken dems ta opp næring. Dermed dør de.
Postet 26.05.08 kl 14:13
Kan ikke se at det er registrert førstegangsoppdrett av Otocinclus affinis hos NAF.
Akvarieforbundet, altså
Akvarieforbundet, altså
Postet 26.05.08 kl 14:18
Postet 26.05.08 kl 14:42
Tom KristiansenDisse er ikke stimfisk så er det sagt, men trives sammen med flere individer. Hadde kjøpt meg 2 til jeg, disse blir jo ikke veldig store heller. Jeg har aldrig hørt om at noen har fått yngel på disse, så de som er i butikken er nok VF. Derfor er det veldig viktig å fore dem når du får dem i akvariet. For om de ikke får tilgang på mat over en periode, så vil ikke magesekken dems ta opp næring. Dermed dør de.
Okei takk for svar!
En ting, hva betyr VF?
Postet 26.05.08 kl 14:49
VF betyr i denne sammenhengen "ViltFanget". Altså fanget i elven der de kommer fra.
Ordlista kan være kjekk å ha hvis det er annet du lurer på
Ordlista kan være kjekk å ha hvis det er annet du lurer på
Postet 26.05.08 kl 14:59
Endret: 26.05.08 kl 15:01
Postet 26.05.08 kl 15:01
Postet 26.05.08 kl 15:33
Postet 26.05.08 kl 16:36