Ancistrus jager corydoras

Inaktiv bruker
jeg har en hule der ancistrusen er hele tiden og corydorasen liker seg også der men ancistrusen jager coryen bort hele tida, har ikke hun i lamme har kun en stor ancistrus han, betyr det at den har funnet seg en hule og venter på at en hun skal legge egg der er det derfor?
det kan hende. corydorasene liker også å ha et sted å slappe av. kansje lage en krok der de kan kose seg under.
Det er ikke uvanlig dette, selv om det ikke er egg på gang så finner fisken seg en plass den vill være og jager vekk andre ifra "teritoriet" sitt.
Det er viktig at alle slike typer fisk har muligheten til å ha egne hvilesteder ellers blir det bråk og stress.

Det første jeg tenker på når jeg setter opp et kar er å sørge for at det er nok gjemmesteder. Noen liker huler som er på bakkenivå, mens andre vil kanskje litt høyere opp. Det finner du fort ut av når du ser hvor de enkelte fiskeslagene liker å oppholde seg.
Inaktiv bruker
coryene er for det meste under en rot og i hula, nå er de kun under rota og litt i javamosen.
var netopp i dyrebutikken, så en stor ancistrus hun som er akkurat like stor som den hannen jeg har, har lagt av denne, men måtte bare spørre om kan det skje noe slossing mellom disse to eller blir det kanskje yngel?
men det jeg mest lurer på, går det bra med en hun på den størrelset?
Inaktiv bruker
trenger svar litt fort, butikken stenger straks
Litt slossing vil det altid være mellom fiskene i karet, men cory og ancistrus har ikke noe problemer med hverandre, selv om det kan se sånn ut. Men skaff noen flere røtter eller huler du så coryene også har et sted å skjule seg ved behov
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Krystad
Reklame for plussmedlemskap