- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Kan noen hjelpe meg :) hvilken maler er det jeg har kjøpt?
Kan noen hjelpe meg :) hvilken maler er det jeg har kjøpt?
Jeg var på dyrebutikken å kjøpte to sorter med maller.
Bilde nr 1:
Ble solgt som Ancistrus vf, hun i butikken visste ikke hva fisken heter.
Øynene på denne fisken har et mønster, annenhver beige og mørkebrun .
Bilde nr 2:
Ble solgt som Corydoras metae
(men jeg er sikker på at det er Corydoras melini jeg har kjøpt.)
Er det noen som vet hvilken fisker det er på bildene så hadde jeg satt stor pris på det
Bilde nr 1:
Ble solgt som Ancistrus vf, hun i butikken visste ikke hva fisken heter.
Øynene på denne fisken har et mønster, annenhver beige og mørkebrun .
Bilde nr 2:
Ble solgt som Corydoras metae
(men jeg er sikker på at det er Corydoras melini jeg har kjøpt.)
Er det noen som vet hvilken fisker det er på bildene så hadde jeg satt stor pris på det
Postet 08.01.09 kl 23:36
Postet 09.01.09 kl 00:11
Postet 09.01.09 kl 01:06
Postet 09.01.09 kl 07:58
Postet 09.01.09 kl 08:32
Har 5 stk av coryen.
Jeg har sett igjennom en hel haug med bilder av forskjellige ancistrus, pleco og gibbiseps men finner liksom ingen som ligner helt.......
Eneste jeg fannt så lignet litt var gibbiseps som hadde det samme mønsteret på øynene som dem 2 jeg har .
Akvariet er 180 liter, skulle ha maller som ikke ble for store.
Leste at noen kan bli 50 cm... stemmer det?? Håper ikke dem blir så store dem jeg har for det har ikke jeg plass til i 180 literen......
Jeg har sett igjennom en hel haug med bilder av forskjellige ancistrus, pleco og gibbiseps men finner liksom ingen som ligner helt.......
Eneste jeg fannt så lignet litt var gibbiseps som hadde det samme mønsteret på øynene som dem 2 jeg har .
Akvariet er 180 liter, skulle ha maller som ikke ble for store.
Leste at noen kan bli 50 cm... stemmer det?? Håper ikke dem blir så store dem jeg har for det har ikke jeg plass til i 180 literen......
Postet 09.01.09 kl 13:04
Postet 09.01.09 kl 13:59
Postet 11.01.09 kl 12:35
Postet 11.01.09 kl 12:44
Postet 11.01.09 kl 13:00
Nemlig,er det en gibbiceps så er det riktig det ja.De får ikke barter,er det en ancistrus (hann) vil den få det..
Men det er lett å si det er VF,uten å vite lokalisasjon.Det er for dårlig av butikken,møter forresten det samme problemet i butikkene her i nærområdet.
Du får ha fisken så lenge det er forsvarlig,det vil jo ta tid før den vokser opp.
Men det er lett å si det er VF,uten å vite lokalisasjon.Det er for dårlig av butikken,møter forresten det samme problemet i butikkene her i nærområdet.
Du får ha fisken så lenge det er forsvarlig,det vil jo ta tid før den vokser opp.
Postet 11.01.09 kl 14:03
froskenNemlig,er det en gibbiceps så er det riktig det ja.De får ikke barter,er det en ancistrus (hann) vil den få det.. Men det er lett å si det er VF,uten å vite lokalisasjon.Det er for dårlig av butikken,møter forresten det samme problemet i butikkene her i nærområdet. Du får ha fisken så lenge det er forsvarlig,det vil jo ta tid før den vokser opp.
Finnes det ancistrus med så spisse snuter??
Postet 11.01.09 kl 15:07
Postet 11.01.09 kl 15:28
Postet 11.01.09 kl 21:46
froskenNemlig,er det en gibbiceps så er det riktig det ja.De får ikke barter,er det en ancistrus (hann) vil den få det.. Men det er lett å si det er VF,uten å vite lokalisasjon.Det er for dårlig av butikken,møter forresten det samme problemet i butikkene her i nærområdet. Du får ha fisken så lenge det er forsvarlig,det vil jo ta tid før den vokser opp.
Synst det er litt dårlig at dem som selger fiskene ikke har peiling på hvilken fisker dem selger. Dem burde ha litt kunnskap om fiskene.....
Nesten hver gang jeg spør om en fisk på butikken så vet dem ikke stort..............
Ja regner med at det tar litt tid for fisken å vokse opp, så jeg får se etterhvert som den vokser kor stor den blir... Har plan om ett større akvarium senere en gang.
Postet 11.01.09 kl 21:54
Postet 11.01.09 kl 21:55
Postet 11.01.09 kl 21:58
Postet 11.01.09 kl 22:08
Postet 11.01.09 kl 22:13
froskenDet var helt andre tegninger på de siste bildene,og de ligner faktisk på en gibbiceps.På det første bildet kunne det faktisk se ut som en ancistrus Men gibbiceps er også en utrolig flott fisk,og de tilpasser seg størrrelsen på karet så det kan ta lang tid før den må over i et større kar.
Hehe ja var kansje litt tåkete det første bildet jeg la ut ...
Er glad for å ha fått klarhet i hvilken fisk det er jeg har .
Takker for alle svarene jeg har fått
Postet 11.01.09 kl 22:37