Agurk og malletabletter til sugemallene,men gullfiskene tar alt...

Inaktiv bruker
Hei, jeg har prøvd å gi sugemallene agurk men det ennder opp med at gullfiskene tar alt sellom de akuratt har fått mat, samme med malle tablettene. Jeg vurderer å selge gullfiskene pga to gunner , de dreper alle guppyne mine + platy. Og de begynner å bli for store...

Hva kan jeg gjøre..

Ps: Ante ikke hvor jeg skulle sette denne tråden men moderatornene kan flytte den hvis den står feil
DU har jo allerede gitt deg selv svaret....
Kast ut gullfisken, den har ikke noe å gjøre i samme kar som riktig fisk...
Inaktiv bruker
[QUOTE=tertit]DU har jo allerede gitt deg selv svaret....
Kast ut gullfisken, den har ikke noe å gjøre i samme kar som riktig fisk...[/QUOTE

Men skal jeg levere gullfiskene til dyrebutikken eller? hva hvis ikke de vil ta i mot...
Plussmedlem
Altså, er vel heller håpløst å spørre om dette. Det er noe man må finne svar på selv. Gullfisker eter jo alt de får i kjeften. Jeg har selv et eget akvarium til gullfisk, og der skal jeg ikke lenger ha noe annet enn gullfisk så lenge de er der. Du kan prøve å mate mallene om kvelden når lyset er slått av, men tviler vel på at det hjelper så veldig. Kan du ikke prøve å legge oppi litt mere agurk, da?

Dette er noe du nesten må finne ut av selv.. vanskelig å si.
Charlotte Ødegaard
Men skal jeg levere gullfiskene til dyrebutikken eller?

Ja, for eksempel.

Charlotte Ødegaard
hva hvis ikke de vil ta i mot...

Da må du finne på noe annet.
Charlotte Ødegaard
Hei, jeg har prøvd å gi sugemallene agurk men det ennder opp med at gullfiskene tar alt sellom de akuratt har fått mat, samme med malle tablettene. Jeg vurderer å selge gullfiskene pga to gunner , de dreper alle guppyne mine + platy. Og de begynner å bli for store... Hva kan jeg gjøre.. Ps: Ante ikke hvor jeg skulle sette denne tråden men moderatornene kan flytte den hvis den står feil :)

Hei

Vi hadde gullfisk, eller slørhaler da, men måtte kvitte oss med den pga at den jo raserte karet her, den nappa jo istykker alle planter på null tid... Jeg skrev en mail til butikken, og spurd om de ville ha den, om de fikk den gratis, for å slippe å avlive den.... Dette var guttungens fisk, og avliving likte han lite tanken på....

Allerede samme søndaskveld som jeg sendte mailen, fikk jeg en særdeles hyggelig tilbakemelding, hvor de ønsket slørhalen velkommen.... det var ikke noe snakk om penger i mailen, utover at jeg sa de kunne få den, om de ville være så snill å ta den..

Da vi leverte fisken, fikk guttungen en hundrelapp for den, som vi kjøpte andre ting vi trengte for.... de sa og at vi bare måtte ta kontakt om det og var andre fisk som var blitt for store, eller vi ikke ønsket ha lenger.... Det var samme person som svarte på mailen, som tok oss imot der ute, og han hadde gitt beskjed til de andre ansatte, om at vi kom....

Min anbefaling til deg, er derfor, se om du finner mailadressen til butikken, send en mail og spør.... så slipper du å stå der som "ei fora nattlue", med fisken i hånda, om de ikke vil ta den...

Lykke til!!!
Et godt eksempel på at man ikke kan blande sammen alle slags fisker i samme akvarium. Prøv å gi dem til dyrebutikken eller gi dem vekk på dette forumet til noen som har stort akvarie med samme type fisk.

Annonse kan du legge ut her
Tilfeldig bekjentskap
© Lisbeth
Reklame for plussmedlemskap