- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Vanlig med tamme maller?
Vanlig med tamme maller?
Jeg lest at maller pleier å være nattaktive og litt sky. Det stemmer ikke med Ancistrus hannen min. Han er ca 1 år gammel er kun 7-8cm lang. Den er blitt veldig tam, når jeg stikker hånden min ned i akvariet pleier den å sette seg på hånda mi i løpet av noen få sekunder. Når jeg vasker innsiden vinduet på akvariet, suger han seg fast i hånden min og blir med på hele jobben Er det vanlig oppførsel hos maller, eller er ancistrus min litt spesiell?
Postet 06.01.11 kl 23:05
kan vel si det slik at det ikke er normalt..
Men fisken blir tryggere å tryggere med ting som foregår på utsiden av akvariet over tid.
Våre maller kom ikke fram å spiste mat før vi var borte.
å kom fram kun når det var mørkt i akvariet.
Nå kan jeg mate med lyse på å di vil komme fram.
Men at dem sitter slik på handen din når du vasker glasset har jeg aldri hørt om.
Så trur nokk din kanskje er litt spesiell.
Det har vært arti å sett bilder av det da.
Men fisken blir tryggere å tryggere med ting som foregår på utsiden av akvariet over tid.
Våre maller kom ikke fram å spiste mat før vi var borte.
å kom fram kun når det var mørkt i akvariet.
Nå kan jeg mate med lyse på å di vil komme fram.
Men at dem sitter slik på handen din når du vasker glasset har jeg aldri hørt om.
Så trur nokk din kanskje er litt spesiell.
Det har vært arti å sett bilder av det da.
Postet 06.01.11 kl 23:41
Postet 07.01.11 kl 09:08
Postet 07.01.11 kl 09:34
Hehe, aldri sett dette på ancistrus. Men jeg har en gold spot pleco L022 på 30cm som gjør nesten det samme.
Kan mate den fra handa, og når jeg skal bytte vann kommer den alltid bort og hilser på. Suger litt på handa mi og jeg kan stryke den på kroppen uten at den gjør noe. Må bare ikke komme for nærme øynene. Det liker den ikke..
Kan mate den fra handa, og når jeg skal bytte vann kommer den alltid bort og hilser på. Suger litt på handa mi og jeg kan stryke den på kroppen uten at den gjør noe. Må bare ikke komme for nærme øynene. Det liker den ikke..
Postet 07.01.11 kl 09:46
Postet 07.01.11 kl 15:37
Postet 08.01.11 kl 18:29
Inaktiv bruker

Så herlig! Morsomt bilde! Jeg har mange ulike ancistrus og maller men, ingen av dem har vært særlig tamme. De blir liksom mer sky desto eldre de blir også. Hannene er vel mer sky enn hunnene her hos meg.
Men, jeg har ikke vært særlig opptatt av å få dem tamme heller, og mater ikke fra hånden.
Skyhet kan også "smitte" så om man kun har en ancistrus kanskje det er lettere å få den tam enn om man har flere som kanskje er sky og gjemmer seg. Det gjelder jo alle fiskeraser igrunnen akkurat det da. .
Men, jeg har ikke vært særlig opptatt av å få dem tamme heller, og mater ikke fra hånden.
Skyhet kan også "smitte" så om man kun har en ancistrus kanskje det er lettere å få den tam enn om man har flere som kanskje er sky og gjemmer seg. Det gjelder jo alle fiskeraser igrunnen akkurat det da. .
Postet 08.01.11 kl 20:38