Vf ancistrus rosenkål

Hei jeg har tidligere hatt masse akvarium og har alltid hatt ancustrus i alle mine kar og de har jeg pleid å fore med rosenkål. Og da har de vert helt ville og nærmest sloss om de med en gang eg tar de oppi.
Men nå har jeg hatt en pause fra akvariet et par år og kjøpte meg et nytt nå for en mnd siden ca. Har hatt det i drift et par uker og kjøpte fisk for noen dager siden deriblant tre VF ancistrus. Så prøver jeg og gi de rosen kål men de vil ikke ha. Legger det nedi rett ved siden av dem men de bryr seg ikke. Den ene fisken låg til og med oppå rosenkålen en liten stund men spiste ingenting. Og som sakt så er karet nyoppsatt så det er ikke noe særlig alger å spise av. Noen som har peiling på hva problemet kan være? Er redd for at de skal sulte de ser allerede underærnert ut fra butikken.
Mulig de ikke skjønner at det er mat? Har aldri prøvd rosenkål her. Prøv med squash isteden, det bruker å gå ned på høykant (pleier å dele en tykk skive i to og tre bitene på en skje, ellers flyter de)
OK kan jo prøve det takk. Men noen anelse på hvordan eg kan få de til å skjønne? Skal eg bare la de ligge og se i'm de forstår det etter hvert?
La de ligge litt du. Men ikke altfor lenge selvsagt.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap