Hvordan skal jeg få ancistrusene mine til å leke.

Jeg har veldig lyst på yngel.
Jeg har en ancistrus hann på 9 cm og en hunn på 10 cm.
Jeg har to skiferhuler og to kokosnøtthuler og mye røter.
Ancistrusene mite bare sitter på hvær sin rot nesten hele tiden, og ikke kommer fram.
hva skal jeg gjøre.
Du har allerede 1 tråd med dette emnet, det burde holde !
Fler nye huler kan trigge lek.
Stort vannbytte med en del kaldtvann har ofte lekseffekt, og gjerne fore med artemia da ancistrusen også spiser kjøtt..
Mine begynnte lek etter matskifte til mer kjøttbasert..
Men hvis de ikke liker hverandre så blir det verre..
men de andre fiskene bare begyner å spise på maten så ancistrusene ikke får mat
Da må du fóre ekstra etter at du har slått av lyset i karet, Ancistrus er gjerne mer aktive om natten.
Hvor får jeg tak i kjøtbasert mat
Plussmedlem
2 små spørsmål til deg.

1. Hvor gammel er du?
2. Hvilken tråd vil du at skal stå, den andre blir slettet
Noen som vet vor man kan få tak i kjøtbasert mat til ancistruser
Finnes i de fleste dyreforretninger. Du kan kjøpe enten tabimin fra Tetra eller Novotab fra JBL, begge har kjøtt.

Jeg ville nok kanskje kjøpt frossne røde mygglarver det elsker mine ancistruser. Det er kraftig for som kan trigge lek.
Er det kjøtt i den som er på bildet
Nei, uansett står det på boksen hva det inneholder.
Jeg har setti oppi en ny kokosnøtthule i dag, og hoa er inni der hele tiden. Er det tegn på at de skal leke
nei, det er hannen som vokter eggene... isåfall så er de der sammenmfor å legge egg...
du har nok ikke egg,nei.....
Du må ha litt tolmodighet, ting tar tid. Plutselig har dem ynglet, og da må du ha alt klart.
Når hunnen er i hula prøver hannen å komme inn, menn hunnen slipper ikke hannen inn.
Vær tolmodig, så leker de nok etterhvert. Du kan ikke tvinge dem til å leke heller, så bare la de ta den tiden de trenger.
Hannen min har funnet seg en hule å er der hele tiden. Kommer hoa til å gå inn til hannen etter hvert?
Hunnen er noen ganger inne hos hannen men da gjør de ikke noe. Hvorfor det?
Tilfeldig bekjentskap
© Preben Gjertsen
Reklame for plussmedlemskap