Div. ancistrus spørsmål

Spørsmål 1: Har en leksgruppe med ancistruser (2 hunner og 2 hanner) hvor hannene er veldig aggressive mot hverandre og mot hunnene, begge hannene har hatt egg i hulene sine. Den ene hunnen har et bitemerke på seg og begge hunnene har litt småskader i finnene også. Lurer på hvorfor de er så aggressive og om jeg burde skille dem. Har forresten flere huler enn ancistruser så problemet ligger nok ikke der.

Spørsmål 2: Kom hjem fra skolen idag og så i ancistrus yngelkaret. Så og si hver eneste yngel er helt i vannoverflaten hvor de står tett i tett. Hvorfor er det slik? Tenkte jeg skulle se om det ble bedre med et lite vannbytte, men bare spurte her også.
Takk for svar!
Dersom du har mer enn 2 karr hadde jeg ville flyttet damene ut.

Ser ut som de har roet seg litt ned nå. Så tror heller jeg venter litt med å flytte hunnene. Tror du det hadde blitt bedre med en hunn til slik at det blir fordelt mer utover?
Både Hanner og Hunner kan starte å sloss seg i mellom om dem syns det blir for mange av et kjønn. Så jeg er litt usikker på om det hjelper og tilføre enda en.
Godt å høre Lurer litt på det med yngelet; jeg er fersking så er mulig med andre forklaringer, men det jeg forbinder med fisk i overflaten er lite oksygen/dårlig vannkvalitet. Har tenkt å drette ancistrus på et tidspunkt så om det er andre forklaringer hadde det vært fint om noen kunne dele
--
Hehe, ett minutts mellomrom Svaret var selvsagt til trådstarter

Ja okei ble bedre me et vannbytte Pumpa var litt tett så det var ikke mye oksygen i vannet nei.
Tilfeldig bekjentskap
© Britt Brynildsen
Reklame for plussmedlemskap