I går tok jeg turen til utsiden av gøteborg, dette var himmelriket.

Jeg vil kalle butikken Kents Ciklider på utsiden av Gøteborg perleporten for Ciklide elskere. Malawi, Tropheus osv har han i mengder og typer jeg aldri har sett, helt fantastisk utvalg.

Som alltid gikk jeg totalt bananas når jeg kommer til en slik butikk, og gikk ut derfra med 40+ fisk.

Blant disse 40 var det selvfølgelig VF av en Malawi som ikke finnes i Norge, og er i Sverige for første gang på 5 år. Bilder kommer-)

Ellers hadde han rikt utvalg på alt vanlig og uvanlig, til gode priser. Handlet meg noen flotte røde zebraer, aldri sett så dyp flott rødfarge noe sted. Og til billig penge.....

Servicen hans var og meeeget bra, fortalte om de typer du spurte om og hva de passet sammen med.

Gir denne butikken ternigkast 6, og jeg kan endel om butikker. Har besøkt sikkert 50 siste 4 mnder...

Skal legge ut bilder av de jeg kjøpte her senere i dag, litt sliten etter 75 mil og lite søvn!!

MVH
Thomas
blir spenende å se legg inn bilder fort
Gleder meg virkelig til bilder!
Hadde nok gått bananas selv!
Men biltur fra Sverige til Møre & Romsdal hadde vel blitt i lengste laget..
Der har jeg vært også.. Mange som drar ditt og handler.. og det er det en grunn til også
Har butikken noen hjemmeside med f.eks. kart og adresse?
mona o
Har butikken noen hjemmeside med f.eks. kart og adresse?

Jeg har også god erfaring med denne butikken, han har jo alltid masse Tanganyika
(Malawi kunne gjerne vært kastet ut- mer Tanganyika inn hihihi)

De gangene jeg har vært der har det vært masse spennende, også mye flotte maller.
Fant noen av disse i baser og andre rundt på nett, kameraet mitt streiket. Driver lader batteri nu, skal prøve få noen live bilder.

1.Metriaclima aurora Mara point
2.Metriaclima zebra Redtop-Nakatenga
3.Metriaclima emmelitos Mphanga RedTop

Disse kjøpte jeg 8 stk av hver.
Og de her kjøpte jeg VF

1.Aulonocara baenschiVF med si hustru...
2.Astatotilapia Calliptera/ også med sin frue(Bilde fra mitt akvarie)
3.Pseudotropheus tropheops Yellow-Chitimba VF

Skal legge inn bilder av alle fra mitt kar når batterier er ladet på kamera!
Den siste som skulle være ganske sjelden finner jeg ikke i noen baser eller på nett, den het noe som Nkata Orange.

Disse skulle visst være 5 eller 6 år siden hadde vært i Sverige, og han kunne ikke huske at Norge hadde importert den.

Skal finne navn og ta bilder av dem, slik at dere kan se dem.
høres ut som et fantastisk tips, ettersom jeg skal på kurs der utpå våren, og har en tom 900liter stående
Nol Ciklidhobby är en helt otrolig butik om man är intresserad i malawi/Tanganyika samt de fantastiska Viktoriaciklider

Kent som han heter som driver butiken är en av de få som har ett utval av Viktoriaciklider han har 6-7 arter inne hela tiden.

Det som är bra med Nol är att de har bra priser bra kvalitet samt att du får den fisken som han säger dvs att om du köper en ungfisk så kan du lita på att det är rätt sort!

Så får du reda på lokation var fisken kommer ifrån för det är ju jätte viktigt så den får just den färgen som du kanske har sett på foto.(eller i akvarium hos kent)

Tror han har ca 200 akvarium i butiken om jag inte min fel .samt en hel del på bakrummet tror det är 160st.

Ps är du medlem i Nordiska ciklidsällskapet eller medlem i Fredrikstad akvarieklubb har du 10%

mvh Kjell
Kjell Begby
Nol Ciklidhobby är en helt otrolig butik om man är intresserad i malawi/Tanganyika samt de fantastiska Viktoriaciklider ;-) Kent som han heter som driver butiken är en av de få som har ett utval av Viktoriaciklider han har 6-7 arter inne hela tiden. Det som är bra med Nol är att de har bra priser bra kvalitet samt att du får den fisken som han säger dvs att om du köper en ungfisk så kan du lita på att det är rätt sort! Så får du reda på lokation var fisken kommer ifrån för det är ju jätte viktigt så den får just den färgen som du kanske har sett på foto.(eller i akvarium hos kent) Tror han har ca 200 akvarium i butiken om jag inte min fel .samt en hel del på bakrummet tror det är 160st. Ps är du medlem i Nordiska ciklidsällskapet eller medlem i Fredrikstad akvarieklubb har du 10% mvh Kjell

Han er fantastisk til og hjelpe, og han vet nok meste om ciklider. Han har drevet med ciklider siden 1973, da tror jeg man kan LITT-=)
Han är mycket kunnig.

Var där igår och fick med mig fisk från Kyoga- och Nawampasasjön
Haplochromis sp. "ruby green som jag aldrig har sett i handeln förut
11 april er ny tur for meg, da skal jeg hente ny bil i Gøteborg. Og kombinerer turen med storhandel hos Nols....

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap