Kakadueciklide.

Går det an å ha kakadueciklider i mellom 50-60 liter? Det står inne på profilen at det er 2-3 hunner på en hann. Hva tror dere?

Da snakker vi ciklidekar altså. I 50-60 liter, hvor mange skal man ha der? en hann med en hunn eller hva?

) Håper på raske og positive svar.

Går det an å ha et par kurvciklider i et slikt kar?
Bruker selv 64L til oppdrettskar for apistogrammaarter (inkl. kakadue), men da har jeg kun 1 par pr. tank.
Det vil si at det går bra med en kakadue hann og en kakadue hunn da? ) Syntes det hørtes litt vell mye ut med 3 hunn kakaduer og en hann i et så lite kar liksom

Enn med kurvciklide da, går det bra å ha et par av dem i et slikt kar? )
Kurvciklider kjenner jeg ikke til, men når det gjelder kakaduen så vil jeg ikke anbefale deg at du har mer enn én hunn i tillegg til hannen i en 60L. Dette er territorielle fisk og de trenger endel plass. Når de får yngel blir de veldig hissige på andre hunner spesielt, så er de for nære (og ikke har noe annet sted å gjøre av seg, grunnet den begrensede plassen) kan det bli stygt.

Jeg har to hunner i en 240L og selv om det kaaanskje kunne gått med 3 tar jeg ikke sjansen på det. Funker fint med én hann og to hunner for meg.
Ok, jeg vil jo helst ha bare en hann og en hunn så dette passer meg ganske bra

Noen som kan fortelle meg om kurvciklidepar kunne gått i ca 60 liter?

Kurvciklide
Vel da er det en ting å gjøre Forandre overskriften litt tror jeg ) Hvis det går.

Nå lurer jeg på om det går bra å ha et par kurvciklider i ca 60 liter eller om det blir for lite ?

Må starte ny tråd da tydeligvis siden jeg ikke får til å forandre overskriften min :p
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Beurling Løland
Reklame for plussmedlemskap