Jeg har kjøpt verdens styggeste scalare :-(

På det private markedet. Fisken var ferdig pakket da jeg ankom og ble sånn sett kjøpt usett.

Da jeg hadde klimatisert den og hatt den i karet ble jeg noe overasket

Denne har gått i et discus kar og sikkert blitt foret med oksehjerte

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, tenke, føle. Han skal ihvertfall på slanken

Døm bildet selv
er vel kanskje en grunn til at den var ferdig pakket da du kom for å hente den:\ usj.. sikker på at den ikke er syk også da? så jo ikke helt bra ut..
hvor mye betalte du så for..eh.. herligheten?
Den var jo kjempefæl! Jeg har selv fire blandingsskalerer, og fatter ikke hva jeg tenkte når jeg kjøpte dem.

Lurer litt på hva poenget med denne tråden er..?
Hva sa selger da du sa i fra at du var misfornøyd med handelen?
MC Darup
Lurer litt på hva poenget med denne tråden er..? Hva sa selger da du sa i fra at du var misfornøyd med handelen?

Poenget er å vise et misfoster av en scalare.
Selger sa bare: hva???? - hva er galt med den?

Og jeg har jo ikke navngitt selger, så det er jo ikke akkurat sånn at jeg henger ut noen.

Hva mener du egentlig Mc Darup, er dette upassende?
Inaktiv bruker
Jee, har mistanke om at den har gått på lakse pellets med masse antibiotika, hev kjøpet eller bank fyren.
Pokkern heller. Synes den var kul jeg

Husk alle er vakre innvendig
Ja, han fikk seg jo dame da Kjøpte den sammen med ei hunn som selger sa var et par som har lagt egg.

Så noen kvaliteter har han vel :P
Inaktiv bruker
Nei alle er ikke like fine inni, har du sett leveren på oppdretts lak? den er svart.
Espen Frithjofsen
Pokkern heller. Synes den var kul jeg :) Husk alle er vakre innvendig ;)

Bare kom å hent! Du får fruen med samtidig
Begynte å lure på om den Scalaren er en hybrid :O
Inaktiv bruker
Thobbus
Begynte å lure på om den Scalaren er en hybrid :O

nei jeg tror dete ikke er en hybrid men en oppdetsform av skalare som det dreier seg om =
2nelise
[QUOTE=Espen Frithjofsen]Pokkern heller. Synes den var kul jeg :) Husk alle er vakre innvendig ;)

Bare kom å hent! Du får fruen med samtidig

Fillern også....Var i Tønsberg i går morges men skal ikke ditover på en stund om det er der du bor ellers skulle jeg henta
Hehe.
Hadde ikke villet hatt stakkaren sjøl jeg, men selv om den ikke er ett prakteksemplar er det ikke dermed sagt at den ikke har livets rett?
Men er du så innmari missfornøyd så må du da gå å heve kjøpet?
Du burde ihvertfall fått rabatt på den der.
Plussmedlem
2nelise
Hva mener du egentlig Mc Darup, er dette upassende?

Hvis denne tråden er upassende, så blir jeg meget overrasket.
Den handler jo om en merkelig scalare
Loomis
[QUOTE=2nelise]Hva mener du egentlig Mc Darup, er dette upassende?

Hvis denne tråden er upassende, så blir jeg meget overrasket.
Den handler jo om en merkelig scalare

Hun mente kanskje den var unødvendig?
Men har da sett "teitere" tråder her inne jeg da! :P
Plussmedlem
Ja, "mer unødvendige" og "teitere" tråder har man da sett
Men det gjør jo AF bare mere interessant
Kan du legge ut bilde av hele fisken, Tonelise. Gjerne begge to?

Først så synes jeg det er kjedelig å kjøpe fisken som har så stor avvik fra standard. Eieren burde har sagt fra, med mindre han/hun er hel uvitende. Hva som kan være tilfellet siden Skalaren ble holdt sammen med Diskus.

Når det første er sagt så synes jeg dette er et interesant tilfelle hva som handler om ciklide generell. Jeg tenker på Løvehode, Frontosa, Delfine ...
og sist men ikke minst fremavlet variant "Flower Horn".
Gunnart
Nei alle er ikke like fine inni, har du sett leveren på oppdretts lak? den er svart.

Har du sett leveren på ein oppdrettslaks? Den er mørkerød som den skal være hos laks. Har aldri sett noen svarte... Pellet med antibiotika er noe du får på resept av en veterinær og som er svindyrt så jeg tviler på at noen gidder å bruke det på akvairefisken sin...
Hei:-)
Jeg har nok solgt denne scalaren og kjøpte den i akkurat samme formen for 1 år siden....har vel egentlig aldri skjønt den har hatt noen defekt og ser enda ikke problemet. Når hun kom for å hente scalaren prøvde jeg å vise den frem men hun puttet den rett ned i pose, og som jeg har sagt tonelise, du kan godt heve kjøpet men jeg har ingen mulighet til å komme meg ut til tønsberg. Er du misfornøyd så beklager jeg dette. fiskene var i tillegg IKKE pakket inn npr du kom og hentet de, kun i plastposer men du rushet med å få de ned i bæreposen. og igjen er du misfornøyd beklager jeg dette

en annen ting er at du tydelig la ut dette for p vise hvor ''dårlig'' jeg er med å stelle fisk eller rett og slett for rein faenskap...ikke vet jeg, hvis ikke forstår jeg ikke hvorfor du ikke tok dette privat når jeg TO ganger har spurt om hva som var galt og ikke fått svar. Lag heller en egen tråd om dette....Good job
Tilfeldig bekjentskap
© Ragnar Torgersen
Reklame for plussmedlemskap