Rolig ciklide

Hei!

Nå kommer endelig 140l i hus og trenger da selvfølgelig fisk å fylle opp karet med. Tenker da at det blir Sør-Amerikansk her også, og er ute etter en rolig ciklide. Har allerede et Apistogramma-par så det er ikke så interresant å få enda flere av dem. Sommerfugl-ciklider har jeg veldig lyst på, men disse er så vanskelig å få yngelen til å leve opp på. Eller er det kanskje jeg som ikke helt får det til?
Postet litt for fort her. Spørsmålet er vel egentlig: noen som vet om en rolig ciklide som kan gå med et annet apistogramma par? Og helst en som ikke graver så mye og en som ikke graver opp alle plantene i karet.

Tror det blir for lite akvarium for denne fisken, vertfall i følge profilen til uaru...

Har ikke hørt noe om at sommerfuglciklider er vanskelige å få oppdrett, de trenger å få erfaring gjennom noen kull først (slik som mange andre fisker) før de klarer det )
Vet bare at de er litt skjøre jeg :P

Boliviansk sommerfuglciklide da?

Palettciklide (er enkle å få oppdrett på vertfall, men er ikke fredlig. Ganske hissig i lek. Kan jo gå an hvis du lager "avskilte" territorium for hvert par ) )
Kurvciklide ?? rød eller vanlig... Disse skal være rolige og kjempe nydelige i lek )
Tenker det var en "joke" fra Discus Geir?
Uaru blir ca. 30 cm. graver mye og eter altt av planter
Shlush
Kurvciklide ?? :) rød eller vanlig... Disse skal være rolige og kjempe nydelige i lek :))

Rød kurvciklide er veldig flotte og rolige, og i tillegg så er de lette å få i lek. Om du lurer på hvordan de ser ut så kan du gå inn på min profil, så på rød kurvciklide karet. Der ligger det både bilder og noen filmsnutter
hva med thomas ciklide, har to av dem og de er veldig fredelige småtasser som ikke graver i det hele tatt,men hvordan de er å få oppdrett på vet jeg ikke.
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2012
Reklame for plussmedlemskap