Noen som kan hjelpe og å bestemme kjønn på disse 2? sommerfuglciklider.

Kjøpte meg 2 stk sommerfuglciklider for litt siden. De er ikke så store enda 3-5 cm lange ca. Prøver å bestemme kjønn på de, for å ha et par som kan yngle senere Men frykter nesten at jeg har fått 2 hunner med meg hjem...

Har prøvd å tatt bra bilder, men ikke lett når de suser rundt og litt i rykk og napp :P

Bilde 1: skal være en hann.
Bilde 2: enda et av hannen.
Bilde 3: hannen

Stemmer det??

Så noen bilder av det som skal være hunnen

Stemmer dette?
Den største ser ut som en hann, men jeg kan ikke være sikker, da bildene ikke er gode nok. Om den minste har litt rødlig/lilla farge på buken så er det sannsyneligvis en hunn.
er litt usikker selv. Enklest å ta bilde av hunnen, da hun er roligere og mer nysgjerrig

Skal prøve å ta bilde av "hannen" senere også, kanskje jeg får til noen bra bilder. Hvis ikke får jeg bare vente til han blir større Han driver å jager hunnen en del da, hvis det hjelper på å bestemme kjønn :P
Shlush
er litt usikker selv. Enklest å ta bilde av hunnen, da hun er roligere og mer nysgjerrig :) Skal prøve å ta bilde av "hannen" senere også, kanskje jeg får til noen bra bilder. Hvis ikke får jeg bare vente til han blir større ;) Han driver å jager hunnen en del da, hvis det hjelper på å bestemme kjønn :P

Det at ciklider jager hverandre er ikke noe nytt, og det trengs ikke en hann og en hunn for at det skal forekomme. Men bedre bilder vil hjelpe
Jeg synes det kan se riktig ut, men vanskelig å se med de bildene ja.
Fisken med rød buk er en hunn, og fisken som er litt større og ikke har en rød buk er en hann.
Da satser jeg på det ) Får se når de blir litt større da )
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap