Apistogramma pulchra "blue face"

Jeg fikk ett par i gave, men hunnen ble desverre så reduset av transporten at hun døde. Hanne er blitt flott, men mangler jo en hunn til han. Vet noen hvor jeg kan få tak i en? Tips mottas med takknemelighet!
Inaktiv bruker
bilder av han hade vert gøy. =
Her er han. Litt stripete akvarie, men sånn er det bare om man skal ha råd til å kjøpe seg reol. Han har vokst veldig og farget flott. Går sammen med en liten stim smykketetra og noen otto. Han sier han trives veldig godt, men savner ei dame
Inaktiv bruker
den hvar kjempefin.den blir sikert finere med noen damer inne på teretoriumet sit.og av surt van ved hjelp av visene eikeblader =
Det er surt vann, jeg bruker ekstrakt av bark for å senke ph. Bruker å være eikeblader der og, men de har jeg brukt opp, du kan sikkert se noen rester om du ser nøye. Må vente på at noen nye skal tørke på trærne nå. Han er veldig flott i fargene nå, så hadde vært topp å få ei dame til han for å se hvordan han virkelig kan se ut. Men vet ikke hvor jeg skal få tak i ei... Hula står klar bak der for de nygifte
Anette M
Her er han.

Oioi, det var en flott apistogramma! Hold oss oppdatert om du skulle finne ut hvor man kan få tak i denne...

Det første bildet var nydelig; jeg ser fiskebasen mangler bilder av denne fisken - anbefaler at du sender inn dette bildet...
Takk. Det er ett flott motiv, så da blir jo bildene bra og. Hvordan sender jeg inn bilder til fiskebasen, da?
Anette M
Takk. Det er ett flott motiv, så da blir jo bildene bra og:). Hvordan sender jeg inn bilder til fiskebasen, da?

For å sende inn bilder går du inn på profilen i fiskebasen; her, også klikker du bare på linken under der det ikke er bilde.
Da har jeg sendt det inn, så får de vurdere om de kan bruke det. Paret ble opprinnelig kjøpt utenfor Gøteborg, zoomässan heter det vel. Men veien hjem er litt lang, samt at de bare selger par. Håper jeg finner en dame til han, apistoene pleier å yngle her, og hadde vært topp å spre den vakre her litt.
Bildet var ikke bra nok for basen, får forsøke å ta noen flere etterhvert. Noen som vet hvor jeg kan finne dame til han?
Jeg har A. (cf.) pulchra damer til overs.
Men: det finnes mange varianter av A. (cf.) pulchra, fra forskjellige lokasjoner i nedre del av Rio Madeira vassdraget, f.eks.
Apistogramma (cf.) pulchra (Rio Preto do Candeias)
Apistogramma cf. pulchra (Rio Aripuanã)
Apistogramma cf. pulchra (Porto Velho)
Apistogramma cf. pulchra (Rio Branco)
Apistogramma cf. pulchra (Chingarno)

og også flere arter som ligner A. pulchra, og som denne klassifiseres innenfor Apistogramma-pulchra-komplexet i Apistogramma-agassizii-gruppen.

Jeg kan ikke fordra å blande fisk fra forskjellige lokasjoner, da det i mange tilfeller har vist seg at slike i virkeligheten er, eller er på vei til å bli, egne arter.

Disse "teite" handelsnavnene! "Blue face" sier jo ingen ting om hvor fisken din kommer fra.

Er det mulig å ta et bilde av hannen din fra siden som viser hele halefinnen i sin fulle prakt, uten at den er "brettet" sammen ? Når man ønsker at hanner skal vise sine finner (og sorte markeringer) fullt ut, er det ofte en løsning å plassere et speil i eller utenfor akvariet, slik at han ser en annen hann (han vet jo ikke at det ham selv), og da vil han sperre finnene opp for å se stor, kraftig og uovervinnelig ut.
Et slikt bilde kan hjelpe til å identifisere hannen din bedre.

Du kan jo også ta en telefon til Hans som eier Zoomessan og høre om det fulgte med et stedsnavn på fisken.

Akkurat nå er jeg i Amazonas (i hele oktober), så om du vil kan du kontakte meg i november, så kanskje vi finner ut om vi har fisk fra samme lokasjon. Har vi det, kan du sikkert få ei dame av meg ( med forbehold om at de fortsatt er der når jeg kommer hjem).
Det var veldig snilt, Tom! Nå ble jeg glad, han er så flott, synd om han skal gå alene resten av livet uten sjans til å spre sine gener Jeg skal høre med zoomassan, og forsøke å ta ett bilde hvor han spiller ut finnene. Jeg visste ikke at "blue face" ikke var det "ordentlige" navnet.

Hvor bor du hen, forresten?
Tom C bor i Stavern, det står under brukernavnet hans på siden av innlegget
Hehe - takk Mona, følte meg litt blond nå ja
Jeg strever veldig med å få tatt bilde - han har funnet mange gode huler bak i karet, og kommer ikke helt fram. Han blåser seg opp der bak når jeg holdet opp ett speil, men kommer ikke nær nok til gode bilder. Skal fortsette å jobbe med saken! Nå så jeg du skulle til Porsgrunn til helga og, Tom.
Hvis du skal til Porsgrunn på søndag, kan jeg ta med ei A. cf. pulchra dame til deg da (Jeg er der kun søndag). Men siden vi ikke vet om hann og hunn da kommer fra samme sted, bør du kalle fisken din Apistogramma cf. pulchra, og ikke noe annet.
Flott - jeg skal forsøke å få tatt noen bilder i morgen kveld og. Men vi har litt sykdom her, er usikker på om jeg får til søndagen, du bor jo uansett ikke avskrekkende langt bort.

Det var jammen en kjempefin fisk du har fått deg der ja ) Får ha lykke til på damejakten.

Hvis du hadde funnet ut akkurat hvilken fisk (lokasjon) så kanskje dyrebutikken klarer å bestille også. Men vet aldri da...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap