Størrelse på malawi-kar? :)

Har lyst til å prøve å ha malawi-kar en gang, men hvor stort bør de være?? Har et kar på 50 liter til rådighet, men blir sikkert for lite til å være malawi-kar??

Noen andre spesielle PH-krav å slikt diverse?? )
50 liter er altfor lite for Malawiciklider.
Hvis du bruker det avanserte søket i fiskebasen, så finnes det litt lenger ned på siden noe som heter "Forhold i akvariet". Der legger du inn f.eks. gh 8-20 og ph 7,4 til 9, og samtidig akvariestørrelse (jeg la inn akvarium maks 100 liter) så lister den opp (såvidt jeg så i farten) kun noen få Tanganyika-ciklider (da kom det opp fisk som kan passe i akvarier fra 100 liter og oppover). Jeg så ingen Malawier da jeg testet å søke slik.

De fleste Malawi-ciklider krever ganske store kar, det er nok ikke uten grunn at man sjelden eller aldri ser små Malawi-kar her

ok Da blir de noe å glede seg til senere da )
Malawi
Det minste karet jeg har hatt Malawi i er 300 liter Dette kommer jo litt an på hvor mange du ønsker å ha i tanken. Men de trenger denn plassen og svøme på, dette er jo en veldig livelig fisk. Enkelte arter blir jo ganske store også opp til 15 cm. Malawi er den av mine favoritter se gjerne min prifil så ser du hvordan det kan se ut:o)
Oi, såg fint ut dette gitt )
315liter
Bakgrunnen på 315 liter er laget selv kostet meg lite det er moro å skape noe selg.
Tviler ikke Blir gøy ja, blir nok ikke før vertfall 3 år frem i tid dette da :p
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap