Sebraciklide ilag med hva?

Bare lurer her nå. Sebracikliden. Går den an å ha ilag med guppy?

En stim neontetra?
platy?

Bare spør for å få litt innsikt til senere tider )
Sebraciklider (de sør-amerikanske) kan bli ganske aggressive og territorielle når de yngler, og siden de yngler omtrent hele tiden, så kan det bli problematisk, ja Jeg tror nok f.eks. hannguppyer ville få halen sin ramponert ganske fort, ettersom de ikke greier å svømme så raskt.

Hvor stort akvarium hadde du tenkt å ha dem i?
akkurat nå har jeg 110 liter.

Men tenker egentlig å prøve å holde meg :p slik at jeg ikke kjøper før jeg kjøper større kar om noen år. (tenkte da på rundt 200 liter) )

Men går det an å ha de i 110 liter?
du er heldig om sebraen bare napper finner på guppyen.. mest sansynlig så ville de vel spise de opp, i alle fall når det blir litt størrelse på den.. de går vel genrelt best i sammen med andre ciklider, som f.eks jack dempsey, juvelciklider, oscar.. har hatt de sammen med nevnte fisker selv men da i en 530ltr.. disse trenger litt plass.. å mona. finnes det søramerikanske sebraciklider?? jeg trodde disse var ifra sentralamerika, men det kan hende jeg er litt på jordet igjenn 8-) men ellers så stemmer det godt det mona sier, begynner de først å legge egg så får du nesten ikke til å slutte 8-) å da krever de litt plass å er enda noen hakk mer aggresiv en til vanlig.. joda ett part stykker kan vel kansje gå i en 110ltr en stund men jeg vil tro at disse trenger litt større plass etterhvert som de vokser...
her står det jo litt om den å minimumskar her står på 160ltr, men skal en ha flere typer ciklider så holder det ikke med akvarier på under 200ltr.. nesten fristet til å si 300ltr men det er jo meg å mine meninger 8-))
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap