Hvilket for passer best til disse fiskene :)?
Postet 06.11.08 kl 18:01
Postet 07.11.08 kl 19:02
Postet 07.11.08 kl 19:04
Siden dette er en ciklide som tåler å spise proteinholdig fôr så er det ikke så store begrensninger når det gjelder kostholdet. Jeg synes det generelt er enklere å fôre ciklider med granulatfôr framfor flakfôr siden bitene er større og synker langsomt nedover i vannet. Dessuten så skader det ikke med litt variasjon som for eksempel forskjellige typer frossenfôr.
Postet 08.11.08 kl 00:45
Jeg har ett eller annet granulatfor for ciklide liggende her, men tar ganske lang tid før de trekker seg full av vann og synker. Hvis de synker i det hele tatt? :p
Så har jeg både tørkede og frosne røde mygglarver ) Samtidig som 4-5 forskjellige typer flakfor :p he heh... Jeg kjøper inn når jeg ser noe nytt, men fiskene spiser det som alt annet flakfor.
Noen som har link til en type granulatfor til ciklider som synker da? )
Så har jeg både tørkede og frosne røde mygglarver ) Samtidig som 4-5 forskjellige typer flakfor :p he heh... Jeg kjøper inn når jeg ser noe nytt, men fiskene spiser det som alt annet flakfor.
Noen som har link til en type granulatfor til ciklider som synker da? )
Postet 08.11.08 kl 13:34
Postet 08.11.08 kl 13:38
Postet 08.11.08 kl 13:52
Eneste jeg føler mangler med rekemiksen til Malawi ab er litt mer vitaminer (sier de selv også) så jeg kommer til å tilsette litt ekstra i min neste miks, kanskje... Nå bruker jeg den ca annenhver dag og tetra ciklidesticks ellers til ciklidene.. alt annet får rekemiksen 1 til 2 ganger i uka (alt jeg har elsker den, selv pestsneglene går ammok)
Postet 08.11.08 kl 14:00