Hvilket for passer best til disse fiskene :)?

Jeg lurer på hvilket for som er best egnet til prinsessen av burundi?

De er ikke så mye i overflaten, så føler at de ikke får i seg flakforet da dette blir spist før det når bakken. Hva kan passe bra?
Tørr-, levende- og frossenfôr
Siden dette er en ciklide som tåler å spise proteinholdig fôr så er det ikke så store begrensninger når det gjelder kostholdet. Jeg synes det generelt er enklere å fôre ciklider med granulatfôr framfor flakfôr siden bitene er større og synker langsomt nedover i vannet. Dessuten så skader det ikke med litt variasjon som for eksempel forskjellige typer frossenfôr.
Jeg har ett eller annet granulatfor for ciklide liggende her, men tar ganske lang tid før de trekker seg full av vann og synker. Hvis de synker i det hele tatt? :p

Så har jeg både tørkede og frosne røde mygglarver ) Samtidig som 4-5 forskjellige typer flakfor :p he heh... Jeg kjøper inn når jeg ser noe nytt, men fiskene spiser det som alt annet flakfor.

Noen som har link til en type granulatfor til ciklider som synker da? )
Hvorfor ikke lage din egen rekemiks? Søk litt her så finner du nok en oppskrift. Eller bruk oppskriften under artikler på , den er veldig enkel å lage og superpoppulær hos meg...
Eneste jeg føler mangler med rekemiksen til Malawi ab er litt mer vitaminer (sier de selv også) så jeg kommer til å tilsette litt ekstra i min neste miks, kanskje... Nå bruker jeg den ca annenhver dag og tetra ciklidesticks ellers til ciklidene.. alt annet får rekemiksen 1 til 2 ganger i uka (alt jeg har elsker den, selv pestsneglene går ammok)
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap